Hlavní obsah

Mercedes v Bahrajnu vytěžil z minima maximum. Kdy ale zase získá svoji sílu?

22. 3. 2022 18:45

Bylo v tom kus štěstí, i tak se Mercedes, vítěz osmi Pohárů konstruktérů za sebou, stal v úvodním závodě v Bahrajnu po Ferrari druhou nejúspěšnější stájí. Lewis Hamilton se v posledním kole prodral na třetí příčku, jeho týmový kolega George Russell skončil jen o pozici hůř. Jak na tom tedy suverén posledních let skutečně je? Má daleko k nejlepším, což ukázala i kvalifikace, v níž Mercedes zaznamenal nejhorší kvalifikační start za posledních 11 let? Nebo stříbrné šípy jen blafují a jejich dominance se zase brzy projeví?

Foto: Hassan Ammar, ČTK/AP

Lewis Hamilton z Mercedesu před startem nové sezony formule 1.Foto: Hassan Ammar, ČTK/AP

Článek

"Rozložení sil z neděle ukazuje, že jen pomyslet na to, že bychom se mohli ucházet o vítězství mezi jednotlivci či týmy, je teď pořádně vzdálené realitě," tvrdí šéf stáje Toto Wolff.

Ač totiž Mercedes v Bahrajnu posbíral 27 bodů, zatímco konkurenční Red Bull nemá ani jediný, ve skutečnosti právě až výpadek "rudých býků" v samotném závěru přinesl německé stáji výrazný bodový příděl. A Lewis Hamilton vyprávěl: "Samozřejmě jsme měli štěstí, ale taky jsme odvedli lepší práci a prokázali větší spolehlivost. A každý bod může na konci hrát roli."

Jen pro zajímavost - Hamilton má teď před Maxem Verstappenem náskok 15 bodů, což se mu za celou loňskou sezonu nepodařilo. Nicméně pro Mercedes by bylo pouhým utíkáním před realitou, kdyby si nepřiznal, že na Ferrari i Red Bull ve skutečnosti ztrácí.

A to výrazně.

"Jednodušší by bylo vyjmenovat, co na našem autě funguje. To by bylo méně položek. Musíme vylepšit každou oblast monopostu - aerodynamiku, hmotnost, výkon. Prostě všechno," míní Wolff.

Tím nejzřetelnějším problémem, který však trápí i další stáje, je poskakování monopostu, které přineslo nové aerodynamické řešení. A Mercedes - želbohu pro něj - poskakuje úplně všude, tedy na rovinkách, v zatáčkách i při brzdění. Právě poskakování pak snižuje maximální rychlost vozu i spolehlivost, piloti hůře trefují brzdné body. "Máme poměrně velký odpor auta, ale poskakování, které cítím obzvlášť na rovince, nás zpomaluje. Místo toho, abychom se pohybovali rychleji vpřed, narážíme na asfalt," popisuje dění Russell.

Foto: Hamad I Mohammed, Reuters

Nejlepší trio pilotů z Velké ceny F1 v Bahrajnu. Vítězný Charles Leclerc z Ferrari slaví na pódiu se svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem Jr., společnost jim dělá třetí Lewis Hamilton a šéf Ferrari Mattia Binotto.Foto: Hamad I Mohammed, Reuters

Ten odhaduje ztrátu Mercedesu v kvalifikaci na 0,5 vteřiny a v závodě i na 0,7 vteřiny na kolo, přičemž polovina manka vzniká na rovinkách, druhá v zatáčkách. "Žijeme v naději, že se naše problémy podaří rychle vyřešit. Jen zatím netušíme, kolik času to zabere. Jestli jeden víkend či to přijde až s koncem sezony. Ale myslím, že ještě pár závodů potrvá, než ukážeme plný výkon našeho auta," dodal Russell.

Lidé z Mercedesu předpokládají, že se jim nepodaří zrychlit vůz před závodním návratem do Evropy. Tedy "obětují" ještě závod v Saúdské Arábii, který se jede v neděli, a následně Velkou cenu Austrálie 10. dubna.

Premiere class F1Video: Sport.cz

Reklama

Související témata: