Článek
Hanika je nadšený z motocyklu KTM, na němž vyrazí dobývat body do světového šampionátu. „Oproti motorkám, na nichž jsem jezdil v minulosti, je to obrovský rozdíl. Je mnohem rychlejší, ale má odlišný podvozek a jinak se na ní také sedí. Už jsem si však zvykl, i díky skvělému týmu mechaniků nemám zatím téměř žádný problém," cení si.
Na okruhu Losail Circuit, jenž bude dějištěm Velké ceny Kataru, pojede poprvé v kariéře. „Bude to samozřejmě trochu hendikep, avšak já se nové tratě docela rychle učím. Dva tréninky by mi měly stačit k tomu, abych v nedělním závodě netápal. A okruh mám samozřejmě mnohokrát projetý na počítači. Na play stationu na něm většinou vyhrávám," směje se Hanika.
V Kataru se závodí večer při umělém osvětlení, ale ani to mu hrůzu nenahání. „Debatoval jsem o tom se zkušenějšími jezdci. Reflektorům se podle nich dá docela rychle přivyknout," vyslechl si.
V Brně jezdí šalinou
Vzorem je Hanikovi zkušenější týmový parťák Australan Jack Miller. „Je to neskutečný profík. On je pro mě měřítko. Když mu budu v mistrovství světa jezdit v patách, nebudu na tom rozhodně špatně," je si jistý.
Zatímco ve světovém šampionátu chce držet krok s nejlepšími borci, v běžném silničním provozu se projet nemůže. Řidičský průkaz dosud nevlastní. „Jsem na to trochu líný. Doma v Brně jezdím po městě šalinou a někam dál mě vždycky odveze nějaký kamarád. Ale dal jsem si předsevzetí, že si letos řidičák rozhodně udělám," tvrdí Hanika.