Článek
Ptali se vás ostatní motocyklisté na radu, co mají v Česku dělat?
Ano. V pondělí a v úterý jsem byl se svým týmovým kolegou Jakem Dixonem v Praze a spoustu jezdců ze všech kategorií se mě ptalo, kam mají jít na jídlo, kam se ostříhat, co navštívit. Nejsou to moje jediné povinnosti, ale bylo to vtipné, ale jsem rád, že ostatní taky viděli krásy Česka.
O kolik víc máte povinností před domácí Grand Prix oproti ostatním závodům?
Neviděl jsem svůj media plán ode dneška. Až ho uvidím, nevím, jestli se nezhrozím (úsměv). Je to těžší víkend, a když už je člověk v tom, tak se těší na neděli, a až bude mít vše za sebou, ale věřím, že si to užiju. Myslím, že pracovat s tlakem už umím. Trošku mi do toho rozvrhu hodilo vidle zranění ramene, takže musím strávit hodně času na stole u fyzioterapeutů. Věřím, že si to užiji já i lidé kolem.
Říkáte, že vám brněnský okruh sedí, ale zatím se vám na něm ve třech závodech nevedlo, i když jste byl hodně mladý. Jak si vysvětlujete ten rozpor?
Měl jsem nějakou smůlu s technikou, jeden rok přišel pád v první zatáčce, ale nechci vše házet na smůlu. Tlak hrál v tu dobu velkou roli, vždyť mi bylo nějakých šestnáct nebo sedmnáct a je to těžké zvládnout. Teď už se s tím dokážu poprat líp.
Tentokrát budete mít při domácí Grand Prix speciální helmu, prozradíte, co na ní všechno bude?
Je to pro mě důležité a na designu jsme pracovali poměrně dlouho. Je to trošku divočina. Jsou tam české symboly a je v českých barvách a taky moje sytě žlutá. Víc zatím neřeknu a zanedlouho uvidíte.
Jak vás limituje rameno, které jste si zranil při pádu před dvěma týdny při kvalifikaci v nizozemském Assenu?
Tlak a stres, co budu mít, mi pomůžou oprostit se od bolesti. Nemám úplnou hybnost v rameni, protože po pádu jsem absolvoval jezdecké testy v Brně, což mi nepřidalo, a zkoušel jsem v neděli závodit na Sachsenringu (skončil desátý - pozn. red.). Měl jsem vyhozený klíček a mám lehce natržené dva svaly. Posledních čtrnáct dní jsem hodně času strávil u fyzioterapeutů, nejprve byly pokroky obrovské, potom už pomalejší. Nevím, jestli budu stoprocentní, ale věřím, že to bude stačit, abych jel co nejrychleji.
Je to hodně limitující?
Určitě trošku ano, ale že by mě to sesadilo, to říct nemůžu. Měl jsem fakt smůlu, že v posledních dvou kvalifikacích jsem zažil pád po kontaktu s jinou motorkou, což mě potom fakticky vyřadilo z nedělního závodu, i když jsem to měl dobře rozjeté.
S jakým umístěním budete v Brně spokojený?
Budu spokojený, když do toho dám sto procent.
Na novém asfaltu v Brně se očekávají rekordní časy. Kolik podle vás budou jezdit jezdci v Moto2?
Pokud vyjde počasí a trať se stihne v pátek pogumovat, tak očekávám, že Moto2 budou zajíždět časy kolem 1:57.
Vy si budete přát, aby se jelo na suchu, nebo vám nevadí déšť?
Předpověď se mění každou hodinu, takže to už ani nemusím kontrolovat. Je mi asi jedno, jak bude. Asi budu spokojenější, jestli bude sucho, protože na to máme nastavenou motorku z testů a budeme krok kupředu.
A v čem vám tedy brněnská dráha svědčí?
Mému jízdnímu stylu vyhovují esíčka a o tom je celý okruh v Brně. Jde o rychlou a hlavně domácí trať, což je další faktor.
Máte za sebou první polovinu sezony, po které vám patří dvanáctá příčka v průběžné klasifikaci. Jak ji hodnotíte?
Jsem docela spokojený, každý závod beru jako můj poslední a opravdu se do něj snažím dávat maximum. Papírově to vidět není, ale v sedmi závodech z jedenácti jsem dojel v první desítce, což není špatné, i když moje cíle jsou vyšší. Když bude i štěstíčko na mé straně, vše doplníme o malé detaily, tak uděláme krok dopředu.
Pro tuto sezonu máte nový podvozek Boscoscuro, jak vám sedí?
Už jsem se s ním docela sžil, nastavení je poměrně dobré. Není úplně ideální, co se mokrého povrchu týče, máme krátkou motorku, která je hodně reaktivní. Kdyby bylo mokro, musíme vymyslet něco jiného. Začal jsem znát své limity. Patří k tomu i lehké pády, jinak se člověk neposune.
Vaším stájovým kolegou je zkušený Brit Jake Dixon, jak si rozumíte?
Za mou závodní kariéru jsem nepotkal lepšího týmového kolegu, se kterým bych si víc rozuměl. Je starší a má zkušenosti, už je vyklidněný. Má dítě a manželku, není to mladý a namachrovaný Španěl. Byli jsme v pondělí a v úterý dva dny 24/7 v Praze. Už si nepomáháme tolik, co se týče tréninků a kvalifikací, protože už jsme dosáhli limitů a chceme se posunout výš.
Rozjel jste také svůj fanshop, jak se vám daří prodeje?
Zkusil jsem založit svůj e-shop s mými tričky a vyvíjí se to lépe, než jsem čekal. Spousta věcí se velmi rychle vyprodala, takže máme nějaká data na příští rok, kolik toho máme udělat a jaké velikosti.
Po sezoně vám končí smlouva. Jak to máte s budoucností?
Podepsané ještě nic nemám, ale návrh je na stole. Budeme to řešit po Brně, pokud se mi povede dobře zajet, urychlí to podpis, pokud ne, nic se nezmění.