Hlavní obsah

Průšvih! Königovi se na startu rozsypala motorka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Oliver König se připravoval na nedělní start v Indonésii, jenže po zhasnutí všech světel se s motorkou nerozjel. Nemohl. Na vině byl souběh několika technických závadu. „Praskl napínák k řetězu, takže se posunulo kolo dopředu, zkroutilo se a do toho spadl řetěz. S motorkou nešlo jet. Nic podobného se mi ještě nestalo," smutnil König, český zástupce v mistrovství světa superbiků. V Indonésii dokončil tedy první závod a Superpole Race, kde dojel osmnáctý. Šampionát teď čeká pauza, v dubnu pokračuje v nizozemském Assenu.

Foto: Orelac Racing

Čech Oliver König v neděli do závodu neodstartoval.

Článek

Do druhé sezony mezi elitou vstoupil König s motorkou, která je složená ze starších komponentů. Motor je dva roky starý, což si vybralo svoji daň – český jezdec zaostává za konkurencí. „Na prvních testech v Austrálii jsme byli nadšení, protože ztráta byla jen 1,8 vteřiny na nejlepší. Pak odešel jediný dobrý motor a už se tam dávaly horší a horší věci. Některé důležité materiály, ačkoliv byly objednané, se nestihly dodat, nebo prostě na trhu nebyly. Zimní pauza byla navíc hodně krátká," popsal těžkosti manažer Miloš Čihák.

Tým Orelac Racing Movisio tak pracoval s dostupným materiálem. A ten po druhém závodě v Indonésii narazil na svůj limit... Motorka se na startovním roštu nerozjela. „I když jsme si zkoušeli poradit a bojovat, opravdu nemá cenu jezdit na závody s dva roky starým motorem a snažit se o něco proti špičkovým továrnám. Ke konci jsem už neměl moc důvěru k této motorce a na trati se mi s ní hůře zatáčelo. Jezdíme rychlostí přes 300 km/h, potřebujete mít absolutní jistotu. Chci ale poděkovat našim mechanikům, že se snažili mi pomoct s řešením. Jenže s opotřebovanými komponenty kouzla neuděláte," vysvětloval König.

V nedělním Superpole Race se přesto mladý Čech dokázal dostávat před soupeře, start se mu povedl. Jenže přišlo přerušení kvůli pádům. Ostatně podobný průběh měl nedělní závod, kde bylo rovněž mnoho kolizí a do cíle se dostalo patnáct jezdců. „Vím, že šance na body v Indonésii byly. Ale po takovém průběhu bych si je nezasloužil. Chci si je vybojovat a hlavně se objevovat více vpředu," dodal König, který se upíná k nové závodní kawasaki. Tu by měl mít tým k dispozici na dalším závodě v Assenu.

Jistotu ale König nemá. „Snažím se, aby měl Oliver co nejdříve novou motorku, řeším seznam hlavních komponentů. U půlky z nich je termín dodání neznámý. Prostě nejsou,"  shrnul smutná fakta jezdcův manažer.

"Momentálně se nedají objednat ani nové motory. Snad se vše povede a stihne. Moc dobře vím, že jezdec potřebuje cítit stoprocentní jistotu, jinak to tam nepošle v závodě. Věřím, že motor, rám a nové pérování budeme mít v Assenu. Ale stoprocentně uvidíme až tam," vysvětlil Čihák. Během pauzy pojede König na lyže a připravovat se plánuje ve Španělsku.

Reklama

Související témata: