Hlavní obsah

Macík se Šoltysem úspěšně absolvovali dakarskou rozcvičku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bivak v Džiddě s blížícím se sobotním startem Rallye Dakar ožívá. Piloti kamionů Martinové Macík a Šoltys z týmu Big Shock! Racing úspěšně absolvovali shakedown, předstartovní testy, během kterých prověřili formu svých speciálů. S výsledkem prvních jízd v saúdskoarabském terénu jsou nadmíru spokojení. Kamiony jsou nachystány na páteční technické přejímky a mechanici se pouštějí do přípravy asistenčních vozů. Závodníci už se také stihli přivítat se soupeři a dolepit jména svých dcer na závodní helmy.

Foto: Big Shock Racing

Bivak Macíkova týmu v Džiddě.

Článek

Hned v úterý, den po příletu do Džiddy, se sedlčanští mechanici vrhli na závodní kamiony a celý den strávili jejich přípravou na závod. Připojili navigační přístroje, přidali na kapoty poslední nálepky, podle servisních plánů pečlivě zkontrolovali všechny součásti, doplnili povinné výbavy, vyměnili některé díly, kabiny zařídili do finální závodní podoby, nainstalovali bezpečnostní vybavení.

Navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda si na helmy dolepili jména svých dětí, Martin Macík přidal dceru Nelu narozenou krátce před odletem na Dakar. V úterý byl také prostor přivítat se se soupeři a popovídat si s českými kolegy. Zároveň proběhlo několik organizačních briefingů a manažer týmu Martin Pabiška se šéfem Martinem Macíkem starším připravili všechny dokumenty potřebné pro silvestrovské přejímky.

Pro moji posádku to přinese klid na duši, říká o spolupráci s Martinem Šoltysem Martin MacíkVideo: Sport.cz, Big Shock Racing

Středeční dopoledne tým strávil na shakedownu. Jde o test, při kterém závodníci v rámci přípravy mohou využít prostor označený organizátory, projet se v místním terénu v ostřejším tempu a prověřit kondici závodních strojů a naladění posádek těsně před startem Dakaru. Tentokrát měly závodníci k dispozici trať loňského prologu. Pilot Martin Macík v doprovodu navigátora Františka Tomáška a mechanika Davida Švandy prohnal svůj kamion po kamenitém okruhu a s výsledkem byl více než spokojený.

Foto: Big Shock Racing

Technika v bivaku je zatím čistá a nablýskaná.

„Dali jsme dva okruhy po kamenité trati. Hned po prvním kolečku jsme se cítili velmi dobře. Na autě vše sedělo, vše fungovalo. Jen Ferry ještě nedostal elektronický roadbook, takže si zatím navigaci nemohl vyzkoušet," říká Macík. Předstartovní test přivítal i Martin Šoltys, řidič druhého kamionu týmu Big Shock! Racing. „S novým autem jsme před startem nestihli najezdit moc, ale první pocity jsou zatím výborné, auto je nové, všechno funguje, jak má. Je radost svézt se s tak vyladěným kamionem," líčí Šoltys, ke kterému do kabiny na shakedownu naskočili navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec.

Čtvrtek byl původně vyčleněn pro úpravy technických nedokonalostí, které se projeví na shakedownu. Ale zdá se, že vzhledem k dobrému výsledku testů závodních speciálů se mechanici rovnou pustí do příprav doprovodných vozů. „Uklidíme si, roztřídíme díly, nářadí a další zařízení, které se nám během transportu v nástavbách pomíchalo. V každém autě vezeme tuny nejrůznějšího vybavení, takže musí být pořádek. Auta budeme také mýt. Práce je pořád dost, ale čtvrtek by měl být posledním relativně klidnějším dnem," popisuje mechanik David Švanda.

V pátek jsou na programu technické přejímky a už v sobotu úvodní prolog vedoucí z Džiddy do města Haʼil.

Reklama