Hlavní obsah

Medvídci a tatranky nestačí, Dakar mají vyhrát i bezešvé týmové trenky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nechce se rouhat, takže od něj neuslyšíte, že nic jiného než první místo ho nezajímá. Ambice má ovšem nejvyšší. Martin Macík letos skončil se svou posádkou na Rallye Dakar mezi kamiony druhý, takže je jasné, že už mu zbývá jen poslední stupínek… „Je to pecka, čeká nás docela drsný Dakar,“ těší se pilot týmu MM Technology na další lednovou výzvu. V naší reportáži se podívejte na slavnostní odjezd na slavnou rallye a další zajímavosti.

Tým Martina Macíka se loučil s fanoušky a balí na Dakar. Novinka v zavazadlech? Speciální trenýrkyVideo: Sport.cz

 
Článek

Nejen technika musí být dokonalá. Účastníci pouštního dobrodružství nevynechají jediné přilepšení, které jim v těžkých chvílích zvedne náladu.

Macíkův tým tradičně přibalí třeba medvídky z želé a tatranky. Premiérově si ovšem nachystal také jednu silnou zbraň navíc. Speciální součást spodního prádla…

„Mám strašnou radost z týmových trenek. Jsou samozřejmě oranžové a nemají šev mezi půlkama. Jak to s námi po celou trasu v kabině drncá, tak šev vám vždycky zajede do zadku. Je to skvělé, už asi pět let jsme chtěli mít své trenky,“ chechtá se Martin Macík.

Kamion Martina Macíka má za sebou Baja Aragon, dojel si v ní pro druhé místoVideo: MM Technology

Než se celý tým vypraví na předání techniky do Barcelony, mohli se s ním fanoušci rozloučit v Sedlčanech a napsat povzbudivé pozdravné vzkazy přímo na kamion.

Nadcházející Dakar čeká jedna velká novinka. V lednu se nepojede maratonská etapa, nahradí ji takzvaná 48hodinová etapa. Její trať o délce 584 kilometrů povede čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí. „Hned od začátku se jede na jih. Chrono 48 bude asi nejtěžší etapa v historii Dakaru,“ avizuje Macík.

Hřeje mě to u srdce, říká o druhém místu na Dakaru Martin Macík. I on měl blízko ke střetu s divákyVideo: Sport.cz, MM Technology

Jeho kamion Čenda doznal proti minulému ročníku několika změn.

„Máme nově nastavený podvozek, což je hlavní změna, která je vidět. Také nově nastavené tlumiče, ale jinak je to spousta drobností. Nejsou tak vidět, ale pro nás jsou důležité. Změny jsou pro nás k dobru,“ pochvaluje si mechanik David Švanda.

Více už v našem videu.

Reklama