Článek
„Když jsme před třemi lety uzavřeli smlouvu, tak byla situace na straně promotéra trošku jiná než dnes. Tehdy to byla konsolidovaná společnost, která nějakým normálním způsobem fungovala. Teď je situace složitější, protože společnost je v procesu prodeje a vybírá se nový majitel. Proto nebylo možné dosáhnout dohody o dlouhodobé smlouvě za rozumné nebo přijatelné finanční podmínky,“ uvedl Šťovíček.
Ten cítil, že současný vlastník promotérské společnosti WRC Promoter GmbH chce před prodejem navýšit příjmy, a tak nabídl Středoevroposké rallye místo v kalendáři mnohem dráž. Navíc pouze na rok. „Na to jsme nechtěli přistoupit a společně s německým pořadatelem jsme si řekli, že raději počkáme na nový management. Nicméně věřím, že pauza bude krátká. Chtěl bych, abychom v roce 2027 jeli znovu,“ říká Šťovíček.
Třetí ročník rallye bude zase jiný. Tentokrát se nebude startovat z Prahy a chybět tak bude atraktivní rychlostní vložka na dostihovém závodišti v Chuchli. Posádky si totiž v prvních dvou letech stěžovaly, že je závod „roztahaný“. „Chtějí mít co nejvíc závodních kilometrů a co nejméně přejezdů. A tak letošní ročník bude kompaktní. Start a servis budou v německém Pasově a odtud budeme vyrážet na jednotlivé zkoušky,“ uvedl jednatel závodu Tomáš Kunc.
Nicméně v pátek 17. října i v sobotu 18. října se rallye objeví v Česku. Zařazena je i nová rychlostní zkouška Col de Jan v okolí Českého Krumlova, pojede se tradičně i v okolí Klatov. „Jsem za změnu v itineráři rád, Český Krumlov je krásně město a já tam pravidelně po závodech zůstávám s rodinou. Z pohledu turismu je to jedno z nejzajímavějších míst v zemi a svět uvidí, že Česko není jen Praha,“ říká rallyeový jezdec Filip Mareš.
Praha ale o WRC nepřijde. V neděli 12. října, tedy víkend před samotným závodem, se v centru města představí vozy i jezdci WRC. „Říkejme tomu rallyeshow. Aby i ti, kteří nejsou fanoušci rallye, měli možnost poznat, co to je světový závod WRC a jaká mají auta výkony. Budeme chtít, aby přijela špička z WRC a naši hrdinové. Aby lidé měli možnost se vyfotit s těmi jezdci i auty,“ říká Šťovíček.