Hlavní obsah

Staněk si zaslouží pozici testovacího jezdce v F1, Salače chceme v týmu s možným posunem do MotoGP, říká manažer

Aktualizováno

Je šéfem českého motorsportu a zároveň se Jan Šťovíček teď účastní vyjednávání o budoucnosti dvou českých jezdeckých es. Roman Staněk, jenž působí v seriálu formule 2, a ani motocyklista Filip Salač z třídy Moto2 zatím oficiálně netuší, jaké bude příští rok jejich angažmá. „Chceme, aby šli do týmů, kde se jim otevře možnost postupu do nejvyšších pater motorsportu,“ říká Šťovíček.

Foto: Dutch Photo Agency

Roman Staněk získal v Austrálii první body sezony

Článek

V jaké fázi je tedy budoucnost obou jezdců?

Probíhají intenzivní jednání, která jsou ve finální fázi, ale ještě je nemáme uzavřená. Oba jsou velice kvalitní jezdci, Roman Staněk má teď vynikající výsledky, umisťuje se v F2 pravidelně na pódiu, takže věřím, že mají na to, aby se posunuli ve své kariéře. Byť to třeba nebude hned teď do MotoGP a F1, ale do kvalitních týmů, kde budou mít možnost kariérního postupu.

Ale v Moto2 už není moc volných míst. Víceméně jen dvě.

Je to hodně složité, ale než abychom akceptovali místo v nějakém slabším týmu, tak jsme se rozhodli ucházet o angažmá v kvalitní stáji, která bude mít perspektivu s posunem do MotoGP. To je důvod, proč to tak dlouho trvá. Samozřejmě je tam tlačenice a je potřeba ten tým přesvědčit, že na to má.

A takové místo je?

Určitě je.

Abych to shrnul: Chcete, aby Filip Salač pokračoval v Moto2 a Roman Staněk v F2?

Já bych to úplně takto nevymezoval, ale zhruba tak nějak by to mohlo být. Jednání ohledně budoucnosti Romana probíhají ještě i jiným směrem.

Foto: Jan Handrejch, Sport.cz

Prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček

On při tom ve čtvrtek v televizním rozhovoru pro Nova Sport uvedl, že už nechce dál jezdit v F2, že chce výš.

Každý jezdec chce do F1, takže se Romanovi nedivte, že má tento cíl a nemůže mířit jinam. Já jsem přesvědčen, že na formuli 1 má a nejsem sám. Potvrdila mi to řada lidí, která se v tom prostředí pohybuje a věřím, že ho v F1 jednou uvidíme.

Ale to je tuze nákladná záležitost.

Jsou jezdci, kteří jdou do F1 s obrovským balíkem peněz, jako je Colapinto, který má za sebou argentinskou energetickou společnost, která je ochotna zaplatit desítky milionů dolarů ročně. To je věc, kterou si samozřejmě Roman nemůže dovolit. Druhou cestou jsou dobré výsledky, a pokud bude Roman jezdit tak, jak doposud jezdí, může získat místo za velmi přijatelných podmínek. Samozřejmě nemohu garantovat, že to bude příští rok. Možná se to podaří, možná ne. Je to ale jezdec, který si zaslouží místo rezervního či testovacího pilota v některém týmu F1. To je pozice, která by mu slušela.

Taková pozice je reálná?

Ano, to je to, na co by měl směřovat a minimálně takové místo by si zasloužil.

V neděli měl Filip Salač těžkou nehodu. Máte aktuální informace o jeho zdravotním stavu?

V úterý ráno jsem s ním mluvil, bolí ho trochu hlava, ale říkal mi, že pády třeba v Assenu byly mnohem horší, tak snad to nebude tak strašné.

Zatrnulo vám jako jeho manažerovi?

Zatrnulo a myslím si, že je to jedna z nejnepříjemnějších věcí, která se jezdci může stát. Že spadnete a nevíte jak. Někdo do vás zezadu narazí a vy s tím nemůžete nic udělat. Ale říkal mi, že to byla taková rána, že si naštěstí nic nepamatuje, takže nebude mít žádné trauma.

Dvě hodiny předtím jste sledoval, jak v závodu F2 sestřelil sok z druhé příčky Romana Staňka.

Bohužel to pro český motorsport nebyl fajn víkend. Já si myslím, že Roman regulérně přišel o vítězství, protože jeho druhá pozice byla zabetonovaná. Jel velice chytře, jel hlavou, zbytečně netlačil a věděl, že přijde moment, kdy první místo získá a pak už by ho udržel. Moc mě mrzí, co se stalo, a je pro mě nepochopitelná věc, jak mohl jezdec (Arvid Lindblad) tři čtyři kola jezdit s ulomeným předním křídlem. To nechápu!

Za trest ztratí v příštím závodě pět míst. Je to podle vás dostačující?

Teď už je to jedno. Já říkal i Romanovi, že je potřeba to hodit za hlavu a soustředit se na další závody. Je jedno, jestli soupeř dostane trest pět, deset pozic či dva závody, protože Romanovi to už místo nevrátí.