Hlavní obsah

Plány pro Středoevropskou rallye: start na Hradě, divácká zkouška na Strahově

Slavnostní start na náměstí před Pražským hradem, divácká rychlostní zkouška na Strahově a páteční měřené úseky na jihozápadě republiky - tak momentálně vypadají plány české strany pro Středoevropskou rallye, která bude v příštím roce poprvé v historii součástí mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Foto: skoda-auto.cz

Ilustrační foto

Článek

Společný závod národních autorit Česka, Německa a Rakouska se uskuteční od 26. do 29. října a v Česku se hvězdní piloti představí ve čtvrtek a v pátek. Centrum rallye ale bude v německém Pasově, necelých 50 km od českých hranic.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) a promotér šampionátu oficiálně potvrdili zařazení rallye do seriálu v pátek, dnes představitelé Autoklubu České republiky (AČR) oznámili, že se všechny strany dohodly na tříletém projektu. "Je to historický okamžik pro český motorsport a splněný sen řady motoristických fanoušků, kteří po desítky let jezdili na závody WRC po celé Evropě," podotkl prezident AČR Jan Šťovíček na tiskové konferenci.

Představitelé AČR, německého ADAC a rakouské federace motoristického sportu v současnosti o konkrétní podobě rallye jednají. Soutěž by ale měla vycházet z konceptu 3 Städte Rallye, rallye tří měst, která byla letos součástí českého šampionátu.

"Pro nás je hodně důležité, že slavnostní start bude v Praze. Osobně bych chtěl, aby se uskutečnil před Pražským hradem, o čemž ale budeme teprve jednat. Bylo by tam riziko, že na daný den i přes dojednaný termín připadne státní návštěva, přes co by pak nejel vlak. Věřím však, že si s tím poradíme," uvedl Šťovíček.

Úvodní divácká rychlostní zkouška by se pak mohla uskutečnit na Strahově, kde se už několik desítek let jezdí Pražský rallyesprint. "Trať ale ještě nemáme vybranou. Jen se držíme v lokaci Prahy. Jednání se teprve rozběhnou," řekl generální sekretář automobilového a motocyklového sportu AČR Tomáš Kunc. "Očekáváme velký příliv diváků a podle toho budeme stavět trať. Určitě ale nebude problém najít kompromis. Nepůjde o závody, ale o show. Závodit se začne v pátek," podotkl Kunc.

Jisté naopak je, že česká část rallye se uskuteční v pátek, rakouská v sobotu a německá v neděli. V Česku by přitom měly posádky absolvovat největší počet "ostrých" kilometrů. "Takový je na nás požadavek. V ideálním případě by se mělo jednat až o 120 kilometrů, budeme se snažit vybrat různorodou a náročnou trať," řekl Kunc. Základem tratí by měly být rychlostní zkoušky, které byly v minulosti součástí Rallye Šumava.

Rozpočet celé akce by měl být asi 2,5 milionu eur a o náklady se budou sportovní autority dělit. "Rozpočet se momentálně tvoří a věřím, že se nám ho podaří snížit. Vychází z Německé rallye. Jsem přesvědčený, že řadu věcí dokážeme zajistit levněji než ADAC," uvedl Šťovíček.

AČR věří, že potřebné finance na svou část získá od Národní sportovní agentury a městských samospráv. "Už jsme začali neoficiálně jednat. Národní sportovní agentura má pro příští rok na velké sportovní akce alokováno 250 milionů korun a nechystá se žádná velká akce, jako byl letos EuroBasket. Věřím, že získáme podporu. Je to akce, která podporuje turismus. Je to propagace nejen pro motorsport, ale pro republiku jako takovou," dodal Šťovíček.

Reklama

Související témata: