Hlavní obsah

Projekt „Ženy pro Dakar“ se rozjel, o dvě sedačky bojuje 34 kandidátek

Milan NovotnýSport.cz

Výběr odvážných žen, které se rozhodly usilovat o účast ve 33. ročníku Rallye Dakar 2011, se posunul do konkrétní fáze. Podmínkám vypsaných Czech Dakar Teamem vyhovovalo z více jak padesáti přihlášených dam a dívek čtyřiatřicet uchazeček. Ty postoupily do projektu „Ženy pro Dakar“ a v nejbližší době je čeká vlastní soutěžní program.

Foto: Czech Dakar Team

Kandidátky na účast v Rallye Dakar.

Článek

Dobrodruzi v ženském vydání to ale nebudou mít v žádném případě jednoduché. Po celou dobu kurzu je budou sledovat členové výběrové komise či poroty, kteří mají bohaté zkušenosti s dakarskou rallye. V jejím čele stojí automobilový jezdec Miroslav Zapletal z týmu Offroadsport, který Dakar v roce 2009 dokončil na skvělém sedmém místě. V komisi jsou i kamiónisté Marek Spáčil z Czech Dakar Teamu nebo Aleš Loprais z tradiční tatrovácké stáje, která nese jméno jeho slavného strýce Karla.

Cílem projektu „Ženy pro Dakar“ je pokus vytvořit pro české zástupkyně něžného pohlaví podmínky, aby měly poprvé v historii reálnou šanci obstát ve slavné pouštní soutěži a hlavně ji dokončit. S nápadem přišel během letošního ročníku Rallye Dakar v jižní Americe další člen Czech Dakar Teamu Jiří Janeček, pilot polosériové toyoty, který obsadil v cíli legendárního maratónu v Buenos Aires 41. místo.

Adeptky napříč všemi profesemi

„Byli jsme překvapeni, jaký zájem výběr vzbudil. To jsme opravdu neočekávali. Navíc má většina dívek s automobilovým sportem určité zkušenosti, a tak bude docela složité z nich vybrat ty nejlepší,“ přemítal Janeček. Adeptky vyšlé z prvního kola konkurzu se v civilním životě věnují nejrůznějším profesím nebo zájmům. Jsou mezi nimi řidička kamiónu, traktoristka, mechanička, trenérka fitness, kulturistika, zdravotní sestra, účetní, novinářka, asistentka ředitele a architektka, ale i kaskadérka nebo horolezkyně. „Je to pestré spektrum napříč všemi profesemi,“ podotkl jezdec, který je poslancem parlamentu ČR a pražským radním.

Uchazečky nyní čeká řada nejrůznějšího testování, při němž si vyzkouší všechny nezbytnosti a dovednosti, které jsou důležité pro zvládnutí náročné vytrvalostní soutěže. „Prvním krokem bude dobrozdání od sportovního lékaře. Pak projdou servisním školením, budou studovat manuál, učit se předpisy na dálkové soutěže, musejí zvládnout čtení z itineráře, vyzkouší si navigaci v terénu podle roadbooku a samozřejmě nebude chybět ani jízdní praxe. Uvidí se, jak to bude která zvládat,“ vyjmenovával Janeček jednotlivé kroky.

Poslední prověrka přijde na Hedvábné stezce

Na závěr absolventky musejí zvládnout testovací jízdy a ostrou soutěž. „V červenci vyjedeme do Tunisu, kde pravé pouštní podmínky nejlépe prověří předpoklady jednotlivých účastnic. Předpokládám, že už před africkým kempem řada z nich nevydrží a přímo při něm to vzdají další, protože se jim bude dělat ve vedru a prachu nevolno. Určitě ale nebudeme žádnou z nich vyhazovat, spíš to vidím tak, že budou samy odcházet. To ale neznamená, že nemohou pro náš tým pracovat v nějaké jiné roli,“ pokračoval politik.

Jasno, která z dívek se zúčastní Rallye Dakar, by mělo být nejpozději po dálkové Silk Way Rallye v Rusku, jíž se v září zúčastní české posádky. „To bude poslední prověrka. Měla by tam odjet nejlepší dvojice plus možná jedna náhradnice. Pro Dakar chceme vytvořit dvě smíšené posádky, v nichž by roli navigátora zastávaly ženy. Když vybraná dvojka svou úlohu na ruských cestách zvládne, pojede i Dakar,“ dodal Janeček.

Reklama

Související témata: