Hlavní obsah

Střep přinesl zpěvačce Lounové smůlu. Dakar dokončíme, i kdybychom to měli tlačit, hlásí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Střepy prý nosí štěstí. Ale ne na slavném Dakaru. Své o tom ví populární česká zpěvačka Olga Lounová, která se letos ostře sledované motoristické soutěže premiérově účastní jako navigátorka Martina Čábely, s nímž zápolí v kategorii Classic pro veteránské vozy. „Za čtyři dny se na autě vystřídalo několik mechaniků, pracovali na něm prakticky bez přestávky. Záhadu nakonec vyřešili. Problémy způsoboval kousek laminátového střepu v mechanickém vstřikování. Užili jsme si své, ale Dakar dokončíme, i kdybychom to měli do cíle dotlačit," řekla Lounová závodící v barvách týmu Moto Racing Group.

Foto: MRG

Zpěvačka Olga Lounová na Dakaru působí jako navigátorka. Slavnou soutěž si moc neužívá, její vůz má problémy.

Článek

Mercedes Benz G500 vyrobený v roce 1989 českou posádku zlobil. Vůz byl přitom důkladně otestovaný a připravený do akce. „V Čechách to jezdilo perfektně, ale tady v Saúdské Arábii to začalo zlobit hned na privátním testu. Mechanici na autě pracovali celou noc, vyměnili převodovku a zdálo se to být dobré. Jenže při přejezdu do Hailu se po 650 kilometrech ozvala rána a přišli jsme o kardan. Do bivaku nás museli odtáhnout mechanici," líčila trable Lounová.

„Měli jsme docela naspěch, protože druhý den nás čekala slavnostní rampa. Mechanici na autě znovu dělali, nespali ani minutu. Deset kilometrů se zdálo vše ok, ale pak se ozvala zase rána a vůz přestal jet. Naštěstí nám pomohli čeští závodníci Rudolf Lhotský a Zdeněk Ondráček, kteří nás přes slavnostní rampu přetáhli," pokračovala.

To ale nebylo zdaleka vše a nebýt pomoci jednoho z německých týmů, Lounová s Čábelou by do Dakaru ani neodstartovali. „My jsme Němcům předtím pomohli s jednou věcí a oni byli tak hodní, že nás protáhli startem prologu a oficiálně jsme tak mohli vstoupit do dakarského závodu. Erzetu jsme ale nedojeli, zůstali jsme stát 50 metrů za startem. Naštěstí se pro nás německý tým zase vrátil a dostal nás do servisu. Kluci byli opravdu úžasní," nešetřila díky Lounová.

V servisu mechanici zjistili, že nový kardan nevydržel. Česká posádka tak vyrazila do města, kde se jí podařilo sehnat pár náhradních dílů. „Naši kluci pak na autě zase celou noc makali. Komplikace se ale dostavily opět brzy po startu první etapy, kterou jsme byli nuceni ukončit a dostali kompletní penalizaci. Druhá stage byla naštěstí pro nás zrušena, takže jsme měli více času auto opravit. Zase to vypadalo dobře, ale během třetí etapy se objevil znovu stejný problém, jako při privátním testu. Byla to záhada. Až ve středu se zjistilo, že trable dělal laminátový střep," kroutila hlavou Lounová.

„Technické problémy byly opravdu nepříjemné. Nevěděli jsme, jak to řešit. Auto se zdálo prokleté. Palivo nám buď pěnilo, nebo se vypařovalo, bylo to divné, pocuchalo nám to dost nervy. Laminátový střep se do mechanického vstřikování nejspíš dostal při stavbě auta původním majitelem. Bohužel pro nás se taková závada velice těžko objevuje," dodal Čábela, zkušený pilot.

Reklama