Hlavní obsah

Tomeček: Slibuji, že Evropou projedu v klidu

Před dvanácti lety poznal po boku Karla Lopraise opojnou chuť vítězství na dakarské rallye. Na začátku nového roku bude Tomáš Tomeček už podesáté usilovat se svým kamiónem Tatra o triumf v roli pilota. Zatím byl nejlépe druhý v roce 2003. „Jsem zvědavý, jaké lahůdky na nás pořadatelé připravili,“ těší se na start jubilejního 30. ročníku.

Foto: Letka Racing Team

Tatra Tomáše Tomečka na trati 1. etapy 29. ročníku Rallye Dakar.

Článek

Na Dakar se chystáte potřinácté, podesáté jako pilot...

...ale těším se, jako kdybych jel poprvé! Tahle rallye je krásná v tom, že je před námi deset tisíc neznámých kilometrů. Při klasické rallye jedete některé erzety mockrát a víte, co vás čeká. Na Dakaru stále poznáváte nová místa.

Letošní ročník je jubilejní a pořadatelé slibují skutečně atraktivní závod. 

Sám jsem zvědavý, jaké lahůdky na nás pořadatelé připravili. Slova o tom, že tenhle Dakar má být nejtěžší v historii, ale beru s rezervou, při jubilejních ročnících je to spíš reklama organizátorů. Je jasné, že nástrahy budou, pokud ale chceme uspět, tak se s nimi musíme vyrovnat.

V čem se bude letošní ročník lišit od toho předcházejícího?

Čeká nás hodně písku, hodně dun, to loni nebylo. Trasa rallye se také vyhne krizovým místům, takže by se neměly opakovat problémy z minulých let.

Opět vyrážíte se dvěma ostrými vozy. Vaše „modrá“ Tatra prošla kompletní repasí, „zelený“ stroj Brazilce de Azeveda prošel rekonstrukcí a po posunutí motoru dozadu má odlehčený předek. Nevadí vám, že budete mít k dispozici starší úpravu?

Neberu jako handicap, že Andrého Tatra je přestavěná a moje ne. Jeho zásluhou jsem před deseti lety mohl opustit navigátorské křeslo a jet Dakar jako pilot. Proto si zaslouží mít vůz další evoluce. My máme nějaké zázemí, ale nejsme Kamaz. Naší Tatru předěláme až pro příští ročník, možná pojedeme i s ostrou asistencí. Tohle všechno je ale zatím předčasné. Teď před námi stojí těžký úkol dojet ve zdraví do Dakaru

S jakým cílem se postavíte 5. ledna na start?

Člověk by rád řekl, že chce být první. Auto je dobře nachystané. Nespala ale ani konkurence, takže to v konkurenci Kamazů a MANů bude opět těžké. Každopádně je na startovní listině snad třicítka českých závodníků, takže pro naše diváky bude letošní Dakar opravdu zajímavý.

Soutěž potřetí za sebou startuje v Portugalsku, vám tahle varianta zatím mnoho štěstí nepřinesla. V roce 2006 jste po havárii nestihli trajekt do Maroka, při minulém ročníku jste zase kvůli karambolu neprojeli kontrolní bod a dostali penalizaci, která vás hned na začátek vyřadila z bojů o přední pozice.

Portugalsko mě pořád straší, co vám mám povídat. Před dvěma lety jsem to převrátil, loni jsem předjížděl pomalého Ginkela s Ginafem, najednou rána... Letos slibuju, že v Evropě pojedu v klidu.

Reklama

Související témata: