Hlavní obsah

Šéf stáje F1 Mercedes Wolff prodal podíl v týmu za šest miliard

1:48
1:48

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Šéf stáje formule 1 Mercedes Toto Wolff prodal pětiprocentní podíl v týmu americkému miliardáři Georgi Kurtzovi, generálnímu řediteli a zakladateli společnosti CrowdStrike, která se zabývá kybernetickou bezpečností. Jeho firma je sponzorem Mercedesu. Wolffovi transakce vynese 300 milionů dolarů (6,3 miliardy korun), uvedla BBC. Obchod stanovil hodnotu stáje na šest miliard dolarů.

Foto: Jerome Miron, Reuters

Šéf stáje formule 1 Mercedes Toto Wolff.

Článek

Kurtz se stane technologickým poradcem Mercedesu a zároveň doplní ve strategickém řídícím výboru týmu Wolffa, šéfa automobilky Mercedes-Benz Olu Källeniuse a zakladatele a britského miliardáře Jima Ratcliffa, zakladatele firmy INEOS. Wolff bude i nadále šéfem týmu a generálním ředitelem.

Pětapadesátiletý Kurtz má jezdecké zkušenosti z okruhových závodů, startoval i ve 24 hodin Le Mans. „George má neobvykle široký záběr. Je to závodník, sportovní ambasador Mercedesu a výjimečný podnikatel,“ řekl Wolff. „Rozumí jak požadavkům závodění, tak i budování a rozšiřování technologických podniků. Taková kombinace přináší specifické poznatky, které budou do budoucna ve formuli 1 stále potřebnější,“ dodal.

CrowdStrike je partnerem tým od roku 2019. Podíl ve stáji ale Kurtz koupil jako soukromá osoba. „Vítězství v závodech a kybernetické bezpečnosti vyžaduje rychlost, přesnost a inovace. Záleží na milisekundách a na provedení. Vyhrávají data,“ řekl Kurtz. „Technologie mění konkurenční výhodu a lidské schopnosti všude, včetně motoristického sportu. Jsem nadšený, že mohu týmu pomoct bezpečně zrychlovat,“ uvedl.