Hlavní obsah

Absolutní propadák. Kanál pro sportovní fanynky vydržel jen tři dny

2:22
2:22

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Aktualizováno

Nejdřív se zdálo, že je to skvělý nápad. Skončilo to ale absolutním fiaskem. Známá britská sportovní televize Sky Sports se rozhodla založit si na sociální síti TikTok speciální kanál a vytvořit tak „inkluzivní komunitu pro fanynky sportu“. Ty ale mluví spíše o sexismu a povýšeneckém chování. Proto projekt rychle skončil.

Foto: Pixabay

Kanál se jmenoval Sky Sports Halo a měl být „prostřednictvím zábavného, trendového a přístupného obsahu“ zacílený na sportovní fanynky. (ilustrační foto)

Článek

Kanál se jmenoval Sky Sports Halo a měl být „prostřednictvím zábavného, trendového a přístupného obsahu“ zacílený na ženy.

V praxi to vypadalo tak, že se v kanálu objevoval obsah s jasně růžovým písmem, emotikony a filtry. Video, kde fotbalový útočník Manchesteru City Erling Haaland dává gól Bournemouthu, doprovázel text: „Jak to trefuje kombinace matcha + hot girl walk.“

Jiné video o skandálu ve formuli 1 mělo titulek: „Vysvětluji Crashgate 2008 pomocí dívčích pojmů.“ Vše bylo napsáno růžově a autoři k němu také připojili emoji laků na nehty.

Kritika na sebe nedala dlouho čekat. „Nedokážou představit, že by si toto nějaké sportovní fanynky přály,“ uvedl na síti X účet zaměřený na ženský fotbal GirlsontheBall.

„Tak povýšené. Vytvořit zjednodušený sportovní kanál pro ženy je neuvěřitelně sexistické. Neuvěřitelné, že to prošlo a že to vůbec vyšlo ven,“ napsalo BBC.

„Sky Sports nebrali mladé ženy vážně a vypadá to, jako by se je snažili udělat hloupějšími, než jsou. Pak se cílová skupina cítí podceňovaná. Ženy, které mají rády sport, ho berou vážně. Růžové filtry a stereotypní výrazy nejsou to, co dělá sport vzrušujícím. Když nerozumíte lidem, ke kterým mluvíte, a vytváříte obsah založený na vlastních předsudcích, tak netrefíte cíl,“ popsal pro norské veřejnoprávní médium NRK Anders Mamen, vysokoškolský lektor marketingu.

Účet televize Sky Sports už po třech dnech zrušila. „Naším záměrem s Halo bylo vytvořit vedle našeho hlavního kanálu prostor pro nové, mladé fanynky. Naslouchali jsme. Nepovedlo se. Proto ukončujeme veškerou aktivitu na tomto účtu. Učíme se a zůstáváme stejně oddaní jako dřív vytváření prostoru, kde se fanoušci cítí zahrnuti a inspirováni,“ zveřejnila televize.

Související témata:
Tiktok