Hlavní obsah

Amatér Štěrba se kvalifikoval na Ironmana na Havaji, týmem mu je jen rodina

Amatérský sportovec Jiří Štěrba z Karlových Varů, který ještě před několika lety sám sebe označoval za neplavce, se kvalifikoval na proslulý triatlonový závod Ironman na Havaji. Místo početného týmu odborníků mu tvoří zázemí jen rodina. O tom, že zvládne na jeden zátah uplavat 3,86 km, ujet 180,25 km na kole a uběhnout maraton, nevěděli ani jeho kolegové v práci. Firma se ho rozhodla na cestě za vysněným závodem podpořit.

Foto: Slavomír Kubeš, ČTK

Amatérský triatlonista Jiří Štěrba se na závodě v polské Gdyni kvalifikoval na Havaj.

Článek

Sportu se Štěrba věnoval od malička, zprvu ale dával přednost běhu na lyžích. V roce 2007 se rozhodl pro změnu. "První rok jsem se učil plavat. Ne, že bych vůbec neuměl, ale uplaval jsem sotva nějakých sto metrů. A to, že jsem neuměl dobře plavat, mi pak dělalo problém v prvních závodech triatlonu. Z vody jsme vylezl mezi posledními a balík na kole už mi ujel. To se pak špatně dohání," vylíčil třicetiletý sportovec své triatlonové začátky.

Nejdřív zkoušel poloviční ironmanské závody, ale chtěl zkusit ty opravdové. V roce 2018 absolvoval Ironmana v Hamburku, kde však zrušili kvůli znečištění vody plaveckou část, takže závod nebyl kompletní. Pak se mu narodila dcera a s intenzivním tréninkem polevil. I tak poté zvládl Ironmana v Kodani pod 10 hodin a předminulý týden se v polské Gdyni kvalifikoval na mistrovství světa na Havaji.

V práci chtěl kvůli říjnovému závodu požádat o delší dovolenou. Přitom se zmínil, proč. "Jen málokdo věděl, že dělá sport na tak špičkové úrovni a že uplave jen tak čtyři kilometry, ujede 180 kilometrů a pak ještě maraton. Domluvili jsme se proto, že Jiřího podpoříme," řekl dnes novinářům Jan Filip ekonomický ředitel a člen představenstva SUASA GROUP, kde má Štěrba na starosti rozvojové a dotační projekty.

Štěrbovým hlavním cílem bude náročný triatlonový závod na sopečném ostrově dokončit. Pokud by se podařilo zvládnout ho v dobrém čase, byla by to radost navíc.

Reklama