Článek
Nevystrašilo vás sobotní dvanácté místo Martiny Sáblíkové na trati 1500 metrů?
Vůbec ne. Úkol, s nímž jsme sem přijeli, splnila už v pátek vítězstvím na tříkilometrové trati.
Proč tedy jela poloviční trať?
Ona jela obě sobotní tratě. Dopoledne pětistovku a pak patnáctistovku. Pojali jsme je tréninkově, jinak to ani nešlo.
Z jakého důvodu?
Martině chybí na krátké tratě rychlost. Neměli jsme zatím čas na ní zapracovat. Bez dráhy doma to prostě nejde. Druhým důvodem je časový posun, který v Čeljabinsku oproti Česku dělá pět hodin, a to je znát. Doslova trpěla.
V kolik musela ráno vstávat?
V přepočtu na náš čas už ve tři hodiny. To je pro ni hrozné, protože je vyhlášený spáč. Přiletěli jsme v úterý, takže neměla dost času se srovnat. Ve čtyři ráno byla na oválu a v rozjížďce na pět set metrů jela sama, což také není příjemné. Nebylo ani moc času na přípravu před patnáctistovkou. Vzhledem k okolnostem jsme ji pojali jako takový závodní trénink. Hlavní tratě Martiny jsou tři a pět kilometrů, ta kratší se buď povede, nebo ne. Vzhledem k situaci a únavě jsem Martinu odhlásil z nedělního závodu na jeden kilometr. Nemělo by smysl ji přetahovat.
Karolína Erbanová naopak zajela pětistovku fantasticky...
Přesně tak. Vyhrála divizi B a v součtu dvou prvních sprintů je ve Světovém poháru patnáctá. To znamená, že za týden v kazašské Astaně pojede v elitní divizi A. Přesně tohle jsme chtěli. Karolína je spíš na krátké tratě, takže u ní se projevila únava na patnáctistovce, ale to v tu chvíli také nebylo podstatné.
Dělá aklimatizace problémy i dalším závodníkům?
Některým ano, těm, co tu byli déle, už ne. Ještě hůř než děvčata jsou na tom naši kluci Milan Sáblík a Zdeněk Hselberger. Ti byli před týdnem a pár dny v Calgary, kde si vyjížděli časy pro start ve Světovém poháru. U nich dělá rozdíl třináct hodin, takže spí, kudy chodí.
Příští týden pokračuje seriál Světového poháru v Astaně. Budou na tom vaši svěřenci lépe?
Určitě ano, protože Astana leží ve stejném časovém pásmu jako Čeljabinsk. Letíme tam speciálem v pondělí odpoledne. Pro nás i spoustu ostatních výprav je to další neznámá dráha, takže se s ní budeme seznamovat. Martinu čeká v pátek druhá trojka v rámci Světového poháru a Karolína absolvuje zase dvě pětistovky. Uvidíme podle situace, co pojedou kromě těchto dvou tratí. Letošní část seriálu Světového poháru pak skončí o prvním prosincovém víkendu v Heerenveenu. Takže se budeme srovnávat zpátky do našeho času, ale Heerenveen Martině ohromně sedí.