Hlavní obsah

Gebre Selassie zaujal ve videu miliony lidí po celém světě. Měl by rozjet filmovou kariéru, chválí ho tvůrce

Liberec

Takový ohlas a zásah překvapil i samotné autory. Liberec vyrobil při příležitosti oznámení návratu Theodora Gebre Selassieho pod Ještěd uvítací video, které bez přehánění zaujalo fotbalovou veřejnost v Evropě i v zámoří. Minutu a půl dlouhý klip dosud vidělo přes milion lidí po celém světě. Sdílela ho ESPN nebo španělská Marca. Někteří ho dokonce označují jako nejlepší klubové video v dějinách. Nákladná produkce se Slovanu vyplatila. „Zkrátka jsme to trefili,“ usmívá se jeden z autorů, Michael Marek z agentury X Production, která spolupracuje například i s českými reprezentanty Tomášem Vaclíkem, Alexem Králem nebo tenistou Tomášem Berdychem.

Vítej zpátky, Theo!Video: FC Slovan Liberec

 
Článek

Jak se nápad zrodil?

Začnu trochu obšírněji. S Theem jsem se poznal díky mé dlouhodobé spolupráci se sportovci. Připravujeme spolu Theův charitativní projekt, který zveřejníme 23. července. Když jsme ho spolu jednou probírali, jen tak mezi řečí jsem nadhodil, že by možná šel spojit i s nějakým uvítacím videem, až se bude vracet do Česka. V zahraničí jde poměrně o běžnou praxi. S tím, že bych možná jeden nápad měl.

Video paroduje znělku seriálu Fresh Prince z devadesátých let s Willem Smithem v hlavní roli. Proč jste vybrali zrovna tenhle seriál?

Oba jsme velcí fanoušci filmů a seriálů, hodně jsme si o nich spolu povídali a máme podobný vkus. Z mládí jsem si pamatoval znělku seriálu Fresh Prince, která ve mně zůstala. Mám rád herce Willa Smitha, pro kterého byl seriál odrazovým můstkem v jeho kariéře. Theo se toho chytil, a když jsme se poté spolu na klip podívali, najednou jsme viděli, že to pasuje úplně přesně. Scény na sebe přirozeně navazovaly, místo Hollywoodu se tam třeba krásně hodil Ještěd. Theo řekl, že rovnou pojedeme na klub a nápad tam představíme. Dali jsme s Tomášem Čarnogurským (tiskový mluvčí Liberce) a Jiřím Veverkou (manažer marketingu Liberce) nápady dohromady a šli jsme do toho.

Theo prý ale na začátku namítal, že už je starší než Fresh Prince. Byl jste přesvědčený, že mu právě tahle role sedne?

Četl jsem na Twitteru jeden komentář, že klip mohl klidně dopadnout i průserem, kdyby Theo neměl takové herecké schopnosti. Thea jsem pochopitelně nikdy hrát neviděl, ale přišlo mi, že má takové charisma, že by s tím problém mít neměl. Jediné, co jsme nechtěli, aby to vyznělo nějak nabubřele, že se do Liberce vrací princ nebo král. Proto se z Fresh Prince udělal Fresh Transfer, aby to souviselo s přestupem jako takovým.

Takže se Theo ukázal jako dobrý herec?

Už jsem si z něj dělal i srandu, že mu napíšu filmový scénář a že musíme rozjet úplně jinou kariéru! (směje se) Myslím, že by ho hrát i lákalo, jen to zatím nechce říkat nahlas. Možná teď nějaké nabídky dostane... Herectví je samozřejmě podstatná část úspěchu. Ze svých zkušeností můžu říct, že když se točí se sportovci, většinou se vybírají jednoduchá gesta nebo pohyby, na které jsou ze sportu zvyklí. U Thea jsme šli ale úplně jinou cestou. On ten klip utáhl sám o sobě a vše bylo naprosto přirozené. Podobný typ je i Pavel Horváth.

Kolik času výroba klipu zabrala?

Bez příprav jeden den. Prozradím jednu zajímavost. Původně jsme chtěli natáčet už 10. června, ale kvůli špatné předpovědi počasí jsme se rozhodli termín odložit. Pak zase Theo odletěl na dovolenou, takže jsme si museli pospíšit po jeho návratu a točili 21. června. V tom původním termínu s námi měl být i rapper Paulie Garand, který se měl také objevit v jedné z vedlejších rolí, ale bohužel ve druhém termínu už nemohl. To byla asi jediná kaňka.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Parma Calcio 1913 (@parmacalcio1913)

Překvapil enormní úspěch videa i vás?

Theovi jsem původně říkal, že musíme udělat top video, ale upřímně, pod slovem top jsem si nepředstavoval, že bude mít dosah až za oceán do Ameriky... Tohle samozřejmě nemohl čekat nikdo. Zkrátka jsme to trefili. Jde to trochu za hranu. (směje se)

O kolik předčilo český standard ve sledovanosti?

Den před vydáním Theova klipu vydal Augsburg video, kde celkem zajímavým způsobem oznamoval rozpis zápasů na příští sezonu. Video bylo nápadité, originální a skvěle zpracované. U něj jsme si říkali, že takhle se sportovní marketing má dělat. A když jsme naše video zveřejnili, tak minimálně v Německu ho s tím videem Augsburgu srovnávali. Pro nás to byla neskutečná čest. Dále mě napadá video od Wisly Plock, když oznamovali prodloužení kontraktu s hráčem formou hry GTA, které mělo také neskutečná čísla. Počtem zhlédnutí už Liberec tenhle klip překonal. V rámci české scény taková videa sice dělá Sparta i Slavia, jinak to příliš běžné není. V zahraničí jde však o normální věc. Nedávno třeba Parma oznamovala návrat Buffona, což bylo také skvěle udělané. Z dlouhodobého hlediska by mělo jít pro české kluby o trend.

A čím si ten úspěch vysvětlujete?

Trochu mě to až překvapilo. Klip je třicet let starý a generace, která je dnes na sociálních sítích, je už mladší a seriál si asi příliš nevybaví. Od začátku jsem proto říkal, že nejdůležitější platformou bude Twitter, kde se sdružuje odbornější veřejnost, novináři či manažeři a jde o ročníky, které si seriál nejspíš pamatují a v každém z nich je možná trochu nostalgie. Původní intro bylo i na svou dobu nadčasové a možná i díky tomu si ho lidé pamatují. Přiznám se, že teď sledujeme Willa Smithe, jestli se video nějak nedostane i k němu, protože kdyby zareagoval, byla by to nádherná tečka na závěr. Ostatně video bylo holdem celému seriálu, a pokud by to dokázal ocenit, znamenalo by to pro nás všechny, co se na videu podíleli, opravdu hodně.

„Celosvětový ohlas, který video vyvolalo, je pro nás takový pomyslný jackpot a ta nejlepší odměna za to, že jsme se nebáli zariskovat a pustit se do projektu, který byl, aspoň na naše poměry, logisticky i finančně náročnější, než jsme byli dosud zvyklí. Důležité bylo, že jsme s Theem vše začali řešit včas a dohodli se na spolupráci s agenturou, kterou sám doporučil. Měli jsme tak dost času na to, doladit společně scénář, vybrat vhodné lokace na stadionu i mimo něj a dohodnout se i na obsazení jednotlivých rolí. Bylo to několik týdnů komunikace mezi naším trojčlenným PR týmem, produkční agenturou a hráčem. Když konečně došlo na podpis smlouvy, hluboce jsme si oddechli, protože natáčení probíhalo ještě předtím. To, co přišlo po zveřejnění videa, bylo neskutečné. Dosah přes tři miliony oslovených uživatelů na Twitteru a více než půl milionu na Facebooku jsme opravdu nečekali. Za velký úspěch bychom považovali i počty o řád nižší.“
Tomáš Čarnogurský, tiskový mluvčí Liberce

Reklama

Související témata: