Hlavní obsah

Schumacher dostal nálepku podvodníka

PRAHA

Nálepku podvodníka si vysloužil Michael Schumacher za manévr v závěru kvalifikace na Grand prix Monaka. Německý jezdec totiž zatarasil svým vozem trať v zatáčce Rascasse, čímž ovlivnil výsledky. Za to přišel o vyjeté pole position a do závodu startoval až z posledního místa.

Článek

"Je to podvodník, který škodí formuli 1," říká o něm exmistr světa Keke Rosberg, jehož syn Nico je jedním zletošních Schumacherových soupeřů.

"Bylo trapné, jak nás všechny zkusil přechytračit," říká pilot Juan Pablo Montoya. Hvězda stáje Ferrari, která nakonec v ulicích Monte Carla dojela pátá, vysvětluje nezvyklé počínání jezdeckou chybou, jenže jeho překážející vůz znemožnil ostatním plnohodnotně dokončit poslední letmé kolo kvalifikace.

"Ty pohádky o jezdecké chybě ať si nechá," přisazuje si šéf Renaultu Flavio Briatore, jenž byl okamžitě iniciátorem protestu. FIA po osmihodinovém studování dat a televizních záznamů nakonec odebrala Schumacherovi pole position, protože jeho manévr vyhodnotila jako úmyslný tah, kterým chtěl znemožnit soupeřům dosáhnout lepšího času.

Schumacher zapírá, jak to jde

"Zjevně to byl záměr, takovou minelu neudělá ani začátečník," míní kanadský jezdec stáje BMW Sauber Jacques Villeneuve.

Německý pilot čelí ostré kritice, přesto se cítí nevinen. "Nevím, proč mám být trestán za to, že jedu rychle a udělám chybu. Žádný pokus o manipulaci s výsledky to nebyl, jen jsem nedobrzdil v zatáčce. Ke změně směru už tam bylo málo místa, takže jsem se snažil zastavit, ale pak mi zhasnul motor," řekl Schumacher.

Kdo v tom autě v té chvíli neseděl, těžko to může posuzovat. Je mi líto, co všechno se kvůli tomu seběhlo, ale jestli si někdo myslí, že jsem zastavil úmyslně, měl by si zkusit okruh v Monaku projet," brání se Schumacher, jenž trest označil za nemístně tvrdý.

Mosley: Jednal pod tíhou okamžiku

"Penalizace je skandální," dodává jezdcův manažer Willi Weber. Při šetření incidentu ale bylo zjištěno, že do kritického úseku Schumacher nepřijel přehnaně rychle, jak sám tvrdil, naopak podle zjištění ztelemetrických dat nepřiměřeným, přehnaným tlakem brzdil.

"Určitě mohl předejít tomu, aby vůz zůstal stát v takové pozici na trati," soudí o Němcově počínání trojnásobný mistr světa Jackie Stewart.

"Nelze v něm vidět jen podvodníka, to už by zašlo příliš daleko. Jednal pod tíhou okamžiku," snaží se krotit vášně prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley.

Reklama

Související témata: