Článek
Všechno bylo ideálně nalajnované, obhájce titulu si jel pro vítězství. Jenže počítá se až pořadí v cíli. Mercedes teď musí analyzovat, kde Lewis Hamilton o triumf přišel.
"Vettelovo vítězství je jako úder do tváře... Stejně jako sobotní havárie Valtteriho Bottase. Mnozí si mysleli, že na začátku sezóny ostatním ujedeme, ale nestalo se. Rozložení sil na špičce je velmi vyrovnané a podle mě jde o zprávu, kterou chce každý slyšet," uvědomuje si Toto Wolff, šéf Mercedesu.
The #Fit4F1 Infographic you’ve all been waiting for: our #AusGP Pit stop breakdown!
More info: https://t.co/kXSI4yu2fp pic.twitter.com/sav3hTPeic
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 25. března 2018
Přitom Hamilton díky rekordnímu času vyhrál kvalifikaci a také v úvodu Velké ceny Austrálie si držel vedení. Plány mu narušila fáze virtuálního safety caru. Během ní dostával informace, jak daleko se musí držet za tehdejším lídrem Sebastianem Vettelem, který ještě nebyl v boxech.
Může se počítač seknout o čtyři vteřiny...?
Počítačové simulace Mercedesu tvrdily, že Vettel nesmí Hamiltonovi ujet na více než patnáct vteřin, ale rozdíl mezi dvojicí byl v danou chvíli jen jedenáct sekund. Tým byl přesvědčený, že když Vettel zajede do boxů a přezuje na softy, na trať se vrátí za Hamiltonem.
Osudně chybná kalkulace! Vettel převzal vedení natrvalo a Hamilton nevycházel z údivu. Několikrát se svých inženýrů zoufale ptal, co se vlastně stalo. Dostal informaci, že muselo jít o špatný výpočet...
"Počítač nám řekl, že by potřeboval náskok patnáct sekund, ale Vettel byl vpředu jen o jedenáct či dvanáct sekund," kroutí hlavou Wolff. "První místo si nakonec udržel, ale proč se tak stalo, zatím nevíme. Podle mě musela zasáhnout softwarová chyba, jinak si nesprávnou kalkulaci neumím vysvětlit," dodává zdrcený šéf.