Hlavní obsah

Turecké cesty žerou pneumatiky, hartusil Kopecký. Přišel o poloosu a měl defekt, přesto vede

Asparan

Pod žhnoucím sluncem se kabonil, přestože i po druhé etapě drží český závodní pilot Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 první místo při Turecké rallye v kategorii WRC2. Přitom ani v průběhu sobotní etapy se továrními jezdci Škody Motorsport nevyhnuly zásadní potíže. „Štěstí nám nepřeje, problémy se nevyhýbají. Ale na druhou stranu se nás štěstěna svým způsobem drží, protože pořád v soutěži pokračujeme," pokrčil rameny šestatřicetiletý pilot v narážce na obrovskou „úmrtnost" dalších posádek.

Jan Kopecký během sobotní části Turecké rallye

 
Článek
Fotogalerie

Zázemí Turecké rallye

Drsné tratě v kopcích nad Marmarisem si vybírají svoji daň. Mezi elitou odpadával jeden favorit za druhým. Ani Kopecký, jenž se blíží titulu mistra světa WRC2, neprožil klidnou sobotu. „Na první sekci jsme měli trable s přední poloosou," vykládal, proč zásadně ztratil.

„Druhý měřený test dne jsme vlastně museli projet opatrně, protože už byla v háji. Před třetím úsekem dlouhým dvacet kilometrů jsme byli nuceni ji vyndat a absolvovali celou trasu jen na zadní náhon. Manko bylo obrovské," lamentoval Kopecký.

Mechanici Škody Motorsport během servisu tovární stroj úřadujícího českého šampióna uvedli do stoprocentního stavu před odpolední sekcí rychlostních zkoušek. A Kopecký znovu perlil. Na testu dlouhém čtyřiatřicet kilometrů ukrojil z manka na vedoucího Angličana Ingrama rovněž ve Fabii R5 čtyřicet vteřin.

Foto: skoda-auto.com

Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 na trati Turecké rallye.

skoda-auto.com

„Jenže zkouška nám totálně sežrala přední pneumatiky na přední nápravě. Měli jsme před sebou ještě dvě erzety, tudíž jsme na nápravách přehodili kola, ale druhou odpolední zkoušku jsme prostě měli vzadu vlastně jen plátno, tudíž jsem jel s maximální opatrností," vykládal Kopecký.

Před posledním testem dne dlouhým dvacet kilometrů pak s navigátorem Pavlem Dreslerem vyměnili totálně zničené pneumatiky za dvě rezervní. „Pořád jsme s tím šachovali. Po každé rychlostní zkoušce jsme kola nějak měnili. Je to nezbytné. A ještě je třeba hodně přemýšlet, jak člověk jede," vysvětloval Kopecký.

Šachování s pneumatikami mu zajistilo nejrychlejší čas. A protože Ingram se nevyvaroval defektu, vrátil se český pilot do čela průběžného pořadí o čtyřiačtyřicet vteřin před druhým Rumunem Tempestinim v Citroënu C3.

„Měli jsme děsnou kliku. Udělali jsme defekt na pravém zadním kole. Ale nic jsme necítili, kolo ucházelo pomalu a my vše zjistili až v servisu. Od startu soutěže je to stejné, nepřeje nám štěstí. Ale na druhou stranu se nás svým způsobem drží, protože pořád v soutěži pokračujeme," hodnotil účinkování na drsných šotolinových cestách plných ostrých kamenů, písku, štěrku a roztrhaných asfaltových či betonových plátů s vyčuhujícími roxorovými dráty český závodník.

„V pátek byla trasa horší. Během sobotní etapy byly sice místy podobné úseky, ale nejstrašnější místa chyběla. Nechyběly sice hluboké koleje, ale ničemu nevadí. Písek i jemný štěrk jsou v pohodě. Ale ostré kameny představují obrovské nebezpečí," ohlížel se za šesti sobotními měřenými testy Kopecký.

Foto: skoda-auto.com

Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 na trati Turecké rallye.

skoda-auto.com

Během neděle čeká závodníky v Turecké rallye pětatřicet kilometrů. Pokud Kopecký udrží vedení, přiblíží se naplnění snu o zisku titulu mistra světa. „Dokud člověk není v Turecku v cíli, nemůže si být jistý vůbec ničím. Může se stát cokoliv. Na trati i v běžném provozu. Takže dokud nejsem na rampě, nemá smysl se výsledky zaobírat," mávl rukou Kopecký.

Reklama

Související témata: