Rubriky:

Radíme

TEST: Masážní tyč 66fit ‒ jednoduchá pomůcka pro kvalitní regeneraci

3. července 2015 07:03 - Praha

Ve světě běhu stále ještě můžete narazit na jedince ‒ a je jich bohužel zatím stále ještě větší polovina, kteří na své nohy příliš nedbají. Domnívají se, že jejich nohy budou neustále podávat prvotřídní výkony, aniž by jim museli věnovat jakoukoli péči, regeneraci, strečink. Dříve či později ale přijdou na to, že tento předpoklad nevede k úplně nejlepším výsledkům. Mezi velmi dobré a účinné, a přitom jednoduché regenerační pomůcky patří masážní válce a tyče. My jsme pro vás tentokráte vyzkoušeli masážní tyč.

 

René Kujan, Sport.cz

V předchozích příspěvcích jste měli možnost seznámit se s několika druhy masážních válců a zregenerovat s našimi největšími běžeckými nadějemi. Masážní tyč je svým způsobem obdoba masážního válce. A ačkoli zde přítlak i celková práce s pomůckou probíhá jinak, válec i masážní tyč fungují na stejném principu.

Rozmasírovávají zatuhlé svaly, zlepšují jejich prokrvení a tím pozitivně ovlivňují jejich regeneraci, rychlost regenerace a flexibilitu. Často se hovoří také o rozmasírovávání takzvaných spoušťových/spouštěcích bodů (trigger points), tedy drobných zatuhlých uzlíků ve svalech způsobujících další potíže a bolesti, často i v dalších částech těla.

Masážní tyč je pomůcka velmi jednoduchá a účinná. Dvě madla s protiskluzovou úpravou propojuje kovová tyčka, na níž jsou navlečeny čtyři lehce ozubené válečky. Velkou výhodou je univerzálnost tyče. Dostanete se s ní ke všem svalovým partiím na nohou, použít ji však můžete také na horní končetiny, záda nebo krk.

Navíc je tyč poměrně lehká (cca 0,5 kg), a tudíž lehce sbalitelná také na cesty. Na délku měří bez několika centimetrů půl metru a vejde se i do standardního sportovního batůžku. Na delší závody si ji vozím s sebou a po cílové sprše si dopřávám alespoň deset minut v její blahé přítomnosti. Pokaždé, když to stihnu, s ní trochu pocvičím také před výběhem. Pravidelně do tréninku zařazuji uvolňovací techniky buďto s válcem, nebo s touto masážní tyčí a snažím se věnovat regeneraci téměř každý den. Zatuhlé svaly se uvolní, prokrví, člověk lépe a rychleji regeneruje a celkově se cítí lépe.

Obecně lze říci, že investice do vlastního pohybového aparátu se vždy vyplatí. Kromě lepšího fungování těla se pohoda přenáší i na rovinu psychickou a jak to tady všude kolem sebe tak pozoruji, psychické pohody není nikdy dost. Tož běhejme, cvičme, masírujme!

PLUSY
vysoká účinnost
jednoduchost použití
malé rozměry, lze vzít s sebou na cesty
v podstatě bezúdržbová, odolná
MÍNUSY
pro muže snad jen barevná kombinace
CENA
kolem 250 korun

Připraveno ve spolupráci s Tejpy.cz.

René Kujan, Sport.cz

Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 říjen 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce