Rubriky:

Radíme

Nezastavujeme, běháme i v zimě. Máme rady jak přežít a užít si to

15. prosince 2015 07:12 - Praha

Brrr, nechce se mi. Zima, to je vždycky doba, kdy začnu tak trochu lenivět. Dřív jsem měla pár „pádných“ výmluv, jak se z běhu vykroutit - navzdory tomu, že ho miluju. Doma jsem prostě oznámila, že nemám to správné oblečení.

 

Milan Malíček, Právo

Moc dlouho mi však tahle výmluva nevydržela. Oblečení už díky svému akčnímu manželovi mám. Jenže sychravé počasí mě zahání spíš do postele ke knížce než k výběhu do terénu. Nejsem v tom sama. Pro mnohé je zima obdobím, kdy si dávají běžeckou pauzu. Jiní však toto roční období milují. Pohled na zamrzlou krajinu a křupání sněhu pod nohama dělá běh v zimě výjimečným.

Najít motivaci vyrazit ven, když rtuť teploměru klesne, může být obtížné. Pár rad na trénink v zimě vám pomůže neztratit sílu na běh ani v zimních měsících.

5 tipů jak to udělat, aby zimní začátek nepředstavoval konec

1. Upravte trénink podle podmínek a nedržte se přísně toho, co jste si naplánovali. Vyzkoušejte zábavný trénink, při kterém rychlost určuje terén. Tímto způsobem se vyhnete zbytečnému riziku a stresu a nebudete potřebovat dlouhý čas na zotavení po následcích nachlazení.

2. Nevyrážejte daleko od domova. Berte v úvahu riziko prochladnutí a únavy a daleké cesty zpět. Raději běhejte okruhy blízko domova.

3. Teploty jsou obvykle nejnižší brzy ráno a pozdě večer. Pokud je to možné, naplánujte si trénink na teplejší část dne.

4. Neběhejte s prázdným žaludkem - nasnídejte se nebo si dejte svačinu na bázi karbohydrátů, budou působit jako izolace.

Zima ve znamení běžeckých objemů, pilování techniky a doplňkových sportů

5. Nezapomeňte hodně pít, i když je venku zima. V tomto období často zapomínáme, že se potíme. Je rozumné vzít si s sebou na delší běh dostatek tekutin. Takový Camelbak s teplým čajem na zádech je hodně příjemná věc. Zahřeje vám záda a zároveň je při běhání v zimě ideální k udržení pitného režimu.

6. Dobré oblečení je základ. Vrstvení je zlaté pravidlo hned ze dvou důvodů: Za prvé se uchová vzduch mezi vrstvami oblečení, což zvyšuje izolaci a zadruhé vám to umožní regulovat teplotu přidáním či ubráním. Zvolte prodyšné, lehké materiály a neoblékejte se nadměrně, protože tělo se při běhu zahřeje. Čepice, rukavice a teplé běžecké ponožky jsou ale v zimě nevyhnutelné.

7. Nezastavujte. Raději zvolte pomalejší klus. Když zastavíte nebo přejdete do chůze, vychladnete a můžete na to nepříjemně doplatit.

Otužilý běžec - zdravý běžec

Ze své zkušenosti vím, že nejtěžší je ten první krok – prostě se obléknout, obout a vyrazit. Pokud ale opravdu nechcete oblékat více než jednu vrstvu oblečení, alternativa existuje. Běžecké trenažéry v posilovnách a fitcentrech splní svůj účel. Běh venku ale má i další nepopiratelné a pro ženy velmi příjemné bonusy. Spálíte o 15% více kalorií než na běžícím pásu a tím pádem rychleji hubnete.

Posilujete si také imunitní systém, srdce a plíce. Zrychlí se váš metabolismus. Budete mít lepší náladu a vyhnete se zimní depresi.

Markéta Lyachová, Sport.cz

Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 říjen 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce