Hlavní obsah

Vítězství za více než čtvrt miliardy ročně. Fotbalová liga ponese jméno sázkovky Chance

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Je rozhodnuto. Novým generálním partnerem dvou nejvyšších českých fotbalových soutěží se stala sázková společnost Chance. Tendr, ve kterém byla rozhodující cena, vyhrála dle Ligové fotbalové asociace (LFA) s nabídkou přes 250 milionů korun pro každou sezonu. Partnerem se stává na dalších pět ročníků.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Tomáš Vlček ze Slavie Praha a Pavel Šulc z Viktorie Plzeň během utkání 28. kola Fortuna ligy, FC Viktoria Plzeň - SK Slavia Praha, hraného dne 14. dubna 2024 v Plzni.

Článek

Český fotbalový fanoušek si od nacházejícího ročníku bude muset zvyknout na velkou změnu. Už nebude chodit na Fortuna ligu či Fortuna národní ligu, ale všude uvidí jako generálního partnera sázkovou společnost Chance.

„I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí,“ říká předseda LFA Dušan Svoboda.

Ano, jde o velký krok vpřed. Fortuna platila poslední sezony 80 milionů korun, Chance bude dávat 260. Navýšení je tedy několikanásobné.

„Chápeme to jako ‚chanci‘ pro český fotbal i pro naši ‚druhou‘ sázkovku,“ říká Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí. Zároveň dodává: „Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu.“

K vysoutěžené částce přidejme, že za 432 milionů korun už profesionální fotbal prodal televizní práva na první (O2 TV) a druhou ligu (Pragosport) a bettingová práva pro streamy sázkových kanceláří (Betano). Předtím tyhle segmenty přinesly okolo 150 milionů korun.

„Dohromady bude český profesionální fotbal od sezony 2024/25 pracovat s částkou blížící se 700 milionů korun. Navíc výběrová řízení na audiovizuální práva pro zahraniční trhy jsou ještě v procesu vyhodnocování,“ informuje LFA. Z těchto dvou tendrů se může ještě vyklubat částka až 60 a 80 miliony.

Celkem se tedy bavíme o částce kolem 750 milionů, se kterou budou nejvyšší české fotbalové soutěže každou sezonu pracovat. „Beru to jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje,“ dodává Svoboda.

Otázkou zůstává, jak budou peníze přerozdělovány. Svoboda začátkem dubna zmínil, že bude platit solidarita a větší kluby nebudou protežovány. „Debatujeme o tom. Není na stole žádná tabulka nebo dělení procent. Shodujeme se, že solidarita mezi první a druhou ligou nebude menší, než je dosud. Zároveň bude platit, že i princip solidarity bude v rámci ligy výrazný a silný. Nebudeme alokovat peníze jen mezi ty nejsilnější,“ řekl Svoboda.

„Musíme mít soutěž, která bude vyrovnaná. Ta je pak schopná generovat úspěšné zástupce v pohárech. Pokud by se nůžky rozevřely, v nějakém časovém horizontu by nás to doběhlo,“ dodal Svoboda.

Pro ty, kteří úplně neholdují největším českým sportům, připomeňme, že Chance už je partnerem druhé nejvyšší hokejové soutěže, její barvy můžeme vidět také na nejvyšší mužské házené či ženském basketbalu.

Teď ve velkém vstupuje do fotbalu. „Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme tak českému fotbalu opravdu šanci,“ komentuje marketingový ředitel Jan Čumpelík.

Chance vyhrála dvoukolový tendr s jasně nejlepší nabídkou. Podle informací Sport.cz se do druhého kola dostaly ještě Fortuna a ČSOB a částkami kolem 100 milionů korun. Sumu od pozdějšího vítěze už nikdo nedorovnal.

Reklama