Hlavní obsah

ÚOHS potvrdil, že extraliga vybrala marketingového partnera správně. S tím nesouhlasil pardubický Dědek

Aktualizováno

Hokejová extraliga se vyhnula možným soudním tahanicím i případnému vnitřnímu rozkolu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) totiž potvrdil, že výběr marketingového partnera soutěže pro sezony 2023/24 až 2027/28 proběhl v souladu s pravidly hospodářské soutěže. To zpochybňovaly ústy svého majitele Petra Dědka Pardubice, které rovněž jako jediný ze 14 klubů nepodepsaly smlouvu o převedení marketingových práv. Bez toho by od příští sezony nemohly extraligu hrát.

Foto: Vít Šimánek, ČTK

Hokejové Pardubice nesouhlasily s výběrem marketingového partnera.

Článek

„Pozitivní stanovisko úřadu potvrdilo postoj naší asociace. Od počátku jsme věřili, že jsme při výběru marketingového partnera vybrali nejen tu nejvýhodnější nabídku, ale také jsme postupovali v souladu se zákonem," uvedl ředitel Asociace profesionálních klubů (APK) Martin Loukota. „Zástupci Dynama Pardubice na valných hromadách APK opakovaně přislíbili, že pokud ÚOHS neshledá žádná porušení pravidel, tak smlouvu o převodu marketingových práv podepíši. Věřím, že k tomu v nejbližších dnech dojde."

Na ÚOHS se obrátila Česká asociace hokejistů a rovněž – jak uvedl Dědek – i Pardubice. Ten se kriticky vyjadřoval k výběru partnera. Na jaře 2021 se APK těsnou většinou rozhodla (8:6), že marketingová práva i na další období prodá agentuře BPA. Usilovala však o ně i společnost Relmost, kterou vlastní právě Dědek. Následně Pardubice narozdíl od ostatních klubů smlouvu od podstoupení marketingových práv odmítl podepsat.

„Nechali jsme si udělat posudky a nemůžeme podepisovat smlouvy, které jsou v rozporu s daňovými a právními řády České republiky a potažmo Evropské unie. A k tomu nás nutí. Dost věcí se nám ve smlouvě podařilo upravit, něco ne. Řekli jsme, že podepíšeme jedině tehdy, pokud ÚHOS náš podnět zamítne," řekl Dědek letos v květnu.

Že by v tom byla zhrzenost, že ve svou společností v tendru neuspěl, ale Dědek odmítal. „Bojujeme za to, ať je vše v souladu se zákony. Jsem rád, že se nám podařilo zařídit, že BPA přidala oproti původnímu návrhu 400 milionů. Cítila konkurenci, k tomu nám ale dodali soupis všech podmínek. My říkáme, že takhle smlouvy podepsat nemůžeme. Naše marketingová agentura chtěla vyvolat tlak na BPA, stejně to chodí i v politice, protihráč podlehne jedině tlaku nabídky."

K současnému rozhodnutí se Dědek nechtěl vyjádřit. Argumentuje tím, že APK reaguje na odpověď ke stížnosti České asociace hokejistů. „Dynamo Pardubice ale odpověď na svou stížnost podanou k ÚOHS ještě nedostalo," napsal Dědek na svém twitterovém účtu.

Naopak zprávu z ÚOHS logicky přivítala Jana Obermajerová, předsedkyně představenstva BPA sport marketing. „Nechceme teď, po oznámení výsledku šetření, tvrdit, že ÚOHS ani nemohl rozhodnout jinak. Je ale pravda, že jsme toto rozhodnutí úřadu očekávali, protože jsme si byli jisti, že postupujeme správně a pracujeme v souladu s příslušnými soutěžními pravidly a zákony. Věřím, že teď budeme mít možnost soustředit se na hlavní náplň naší práce pro extraligu, navíc v této pro všechny složité době."

Nastane nyní v zákulisí hokejové extraligy mír?

Reklama