Článek
Čekal jste dvanáctý volant za minulou sezónu?
Abych se přiznal, moc ne, protože loňská sezóna určitě nepatří k mým nejlepším, i když jsem v šampionátu GT1 vyhrál dva závody, třikrát byl druhý a třikrát třetí. Celkově jsem ale obsadil čtvrtou příčku. Jenže nikdo z okruhářů loni nedosáhl nijak velkých výsledků. Jan Charouz sice jel páteční trénink v F1 s vozem stáje HRT, ale v závodech Světové série Renault nezajel žádný velký výsledek. Josef Král skončil druhý v Monaku v seriálu GP2, ale celkově se neprosadil. Ani to druhé místo nestačilo na Zlatý volant.
Nemluvíte o mladých zrovna s nadšením...
To není o nadšení. Máme určitě talentované jezdce, ale musí víc zabrat, aby mě porazili (smích).
V roce 2001 jste se stal prvním českým jezdcem, který jel závod formule 1. Absolvoval jste s monopostem Prost hned tři. Jak vidíte šance svých českých následovníků?
Mají to hodně těžké, protože zdaleka nerozhoduje pouze jezdecké umění. Výborných mladých jezdců jsou spousty. Špičkové výsledky, nejen v jednotlivých závodech, ale kvalitních seriálech, jako je třeba GP2 a další série, jsou důležitým předpokladem, ale ne rozhodujícím. Nestačí oslnit v pát závodech, musíte přesvědčit. Výhodu mají jezdci, kteří jsou v programech silných týmů, ale ani to nestačí. Do týmu musíte přinést i velké peníze. Asi to zní pesimisticky, ale to je realita. Klukům bych to ale opravdu moc a moc přál, i když vím, že od nás je do formule 1 hodně daleko.
Vy na formuli 1 už nepomýšlíte?
Tak to určitě ne... Nejsem už perspektivní, ani nemám tak bohatého sponzora (smích).
Kdo z mladých Čechů má k F1 nejblíž?
V podstatě ti dva, o nichž jsem mluvil, tedy Jan Charouz a Josef Král, ale jak už jsem řekl. Mají to pořád hodně daleko.
Vrátím se ještě ke Zlatému volantu. Je mezi těmi dvanácti nějaký nej...
Určitě ten první, ale já si moc vážím každého. Zlaté volanty nezevšední.
Na kolik si ještě troufáte?
Kolik má Karel Gott slavíků (smích)... Nedá se to odhadnout. Ale pořád na ně mám chuť. Bude záležet na mladých, kdy mi je vezmou. Zatím to od roku 1998, kdy jsem získal první Zlatý volant, dokázal jen mistr Evropy v tahačích David Vršecký, jeden ročník se nekonal.
Kde stále berete motivaci?
Já miluju všechno, co má čtyři kola, volant a motor. Rychlost je pro mne adrenalin a pořád mě láká zvládat rychlá auta.
Letos jste už jel Dunlop 24 hodin Dubaj a skončil s týmem Gravity-Charouz Racing sedmý. Jak jste spokojený s výsledkem?
Velmi spokojený, s vozem Mercedes-Benz SLS AMG GT3 jsme odvedli kvalitní výkon. Určitě to je povzbuzení na úvod sezóny.
Co vás v ní čeká?
O tom se teď jedná. Rád bych jel opět mistrovství světa FIA GT1 a dosáhl celkově na bednu.
Víte, jak chutná vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans...
Moc to letos nevidím, ale tenhle závod je něco úžasného, rád bych ho ještě jel.
Výborných výsledků jste dosáhl také v Americe. Tam letos nepojedete?
Chtěl jsem startovat ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, bohužel to nevyšlo. Letos v zámoří asi nepojedu, ale pořád se jedná a stát se může cokoliv.
Třeba že byste jel rallye?
Ty mne také baví a pár jsem jich už absolvoval. V plánu nemám letos žádnou, ale teprve končí leden, takže i v tomto případě říkám, že zatím...