Článek
Největší změnou je snížení maximální základní pokuty z dosavadní výše 10 000 eur na polovinu. Například u F1 to znamená ještě výraznější snížení, protože pro královskou motoristickou třídu byla částka podle původních pravidel násobena čtyřmi. Dále budou komisaři při rozhodování o výši trestu posuzovat, za jakých okolností se jezdci proti slušnému chování provinili – zda se tak stalo v zápalu boje na trati, nebo například při mediálních výstupech. Budou mít také možnost odložit trest nebo jej udělit pouze podmíněně, pokud se například bude jednat o první provinění.
„Jezdci představují pro mladé fanoušky vzory a ambasadory motoristického sportu, jejich chování má proto značný dosah. Je ale důležité uvědomit si rozdíl, když k nějakému vyjádření dojde během závodu, nebo na tiskové konferenci. Ty změny reflektují tlak, kterému jsou jezdci vystaveni v zápalu boje,“ uvedl prezident Výboru jezdců FIA Ronan Morgan.
Podle FIA rozhodla organizace o „zásadním vylepšení“ kodexu chování soutěžních jezdců na základě rozsáhlého průzkumu, který nechal provést její šéf Muhamad Sulajím. „Jako bývalý rallyeový jezdec vím z vlastní zkušenosti, jak široké je spektrum emocí, které člověk v závodě prožívá,“ konstatoval vrcholný funkcionář ze Spojených arabských emirátů. Právě on byl přitom hlavním terčem kritiky a tlaku jezdců, protože z jeho iniciativy byla na začátku roku kontroverzní pravidla zavedena.