Hlavní obsah

Bearmanovi v životním závodě těsně uteklo pódium. Takový tlak jsem ještě nezažil, přiznal

2:50
2:50

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Navzdory očekáváním bojoval v Mexiku o pódium, nakonec se však musel spokojit se čtvrtým místem. Pilot Haasu ve formuli 1 Oliver Bearman předvedl životní výkon a vyrovnal nejlepší výsledek týmu v hlavním závodě F1. „Byl to asi největší tlak, který jsem v závodě zažil,“ přiznal v cíli dvacetiletý nováček.

Foto: Henry Romero, Reuters

Oliver Bearman na okruhu bratří Rodríguezů v Mexiku

Článek

Po skvělém startu z deváté pozice a výborné orientaci v chaosu první zatáčky se Bearman posunul na šesté místo mezi oba jezdce Mercedesu. O pár kol později dokonale využil tvrdého souboje mezi Verstappenem, Hamiltonem a Russellem a poskočil na průběžné čtvrté místo. Po penalizaci Hamiltona dokonce část závodu držel třetí pozici.

Vypadalo to, že sezona přinese další pohádkový příběh. Po pódiích Hülkenberga v Silverstonu, Hadjara v Zandvoortu či Sainze v Baku. Nakonec však Haas zvolil dvouzastávkovou strategii, zatímco vedoucí trojice zvládla závod s jediným přezutím. Bearman tak finišoval čtvrtý.

I tak jde o jeho nejlepší výsledek v kariéře. Dosud nejlépe skončil šestý v Nizozemsku. Čtvrté místo zároveň vyrovnalo historické maximum Haasu. Stejné umístění získal naposledy Romain Grosjean při Velké ceně Rakouska 2018.

„Podařil se mi start a překvapivě jsem měl v úvodu slušné tempo. Díky tomu jsem se držel v DRS za autem přede mnou, zatímco Russell ho ztratil. Pak přišel souboj Verstappena s Hamiltonem, z něhož jsem také těžil. Upřímně jsem se bál jet vedle Maxe, ale byl to skvělý pocit bojovat kolo na kolo s jezdci, kteří závodili už v době, kdy jsem začal sledovat F1,“ popsal Bearman.

„Když jsem pak viděl Maxe ve zpětných zrcátkách, byl to asi největší tlak, který jsem kdy cítil,“ pokračoval. „Nenapadlo by mě, že už teď dokážu soupeřit s nejlepšími na startu. O to víc mě to motivuje do budoucna – snad se z ojedinělého úspěchu stane běžná věc.“

Po první výměně pneumatik plánoval dojet na střední směsi až do cíle. „Nevím přesně, co se změnilo, to si ještě rozebereme, ale věřím, že v naší pozici nemělo smysl riskovat a zkoušet jedinou zastávku. Mohli jsme sice bojovat o pódium, ale taky skončit šestí nebo sedmí. Čtvrté místo je i tak skvělý výsledek,“ uznal Bearman.

Bramborovou pozicí získal 12 bodů, díky nimž se posunul v šampionátu jezdců na průběžné 13. místo. Dva body za devátou příčku přidal i týmový kolega Esteban Ocon, a tak je Haas čtyři závody a dva sprinty před koncem sezony na osmém místě Poháru konstruktérů. Zůstává ale v těsném kontaktu se šestými Racing Bulls a sedmým Aston Martinem, přičemž má dvoubodový náskok na Sauber.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.