Článek
„Rád závodím. Důvody, proč jsem se rozhodl odejít, jsou čistě finanční. Nedostával jsem výplatu, bohužel," prohlásil Räikkönen na čtvrteční tiskové konferenci před Velkou cenou Singapuru. „Nikdy jsem se v týmu necítil špatně, ale končí mi smlouva a musel jsem se rozhodnout. Dalo se udělat spoustu věcí a v Lotusu vědí, o čem mluvím," dodal třiatřicetiletý pilot.
Přestup do Ferrari je přitom pro Räikkönena poměrně pikantní záležitostí. V roce 2009 jej totiž Scuderia vyplatila o rok dřív ze smlouvy, aby uvolnil místo Fernandu Alonsovi, a právě po boku španělského pilota bude rodák z Espoo v rudých barvách bojovat v mistrovství světa. Oznámení o návratu do Maranella proto bezprostředně vyvolalo vlnu otázek, jak bude vypadat spolupráce dvou elitních jezdců nebo jestli Räikkönen nemá na vedení Ferrari negativní pohled.
„Znám prostředí i lidi, mnoho se nezměnilo. Nemyslím si, že tohle by byl nějaký problém. Těžké bude vypilovat nové auto," připomněl finský pilot revoluční změnu, která do formule 1 zavede přeplňované šestiválcové motory o objemu 1600 ccm.
A život s Alonsem? „Nevím, proč bychom neměli fungovat. Jsme oba dost staří na to, abychom věděli, co děláme. Pokud by něco bylo, tak si o tom normálně promluvíme. Už nám není dvacet. Ale na dráze si nic nedarujeme, to je jasné," uvedl Räikkönen.