Článek
Po návratu ze Singapuru, kde McLaren oslavil druhý titul v Poháru konstruktérů v řadě, se tým vrátil k události z prvního kola závodu. Právě tehdy Norris předjížděl Piastriho a mezi vozy došlo ke kontaktu. Oba pokračovali bez větších problémů a vedení stáje se rozhodlo nezasahovat. Stejně reagovali i sportovní komisaři, kteří situaci označili za závodní incident.
Přesto se případ neuzavřel bez odezvy. Po interním přezkoumání tým rozhodl, že odpovědnost nese Norris. Ten s verdiktem souhlasil.
„Situaci jsme si rozebrali a já ponesu následky až do konce sezony. Určitě to není tak, že by mi všechno prošlo. Byla to drobná chyba, které se dalo předejít,“ přiznal Brit před závodem v Austinu.
„Nikdy nechci nikoho ohrožovat, zvlášť když jde o týmového kolegu. Každý bod může rozhodovat o titulu a nemohu si dovolit zbytečně riskovat,“ dodal Norris.
O konkrétních sankcích mlčí jak Norris, tak i Piastri. Australan však vysvětlil, proč se tým rozhodl detaily nezveřejnit. „Nezávodíme jen mezi sebou, ale proti dalším devíti týmům. Je fér, že si interní informace necháme pro sebe – nechceme dávat soupeřům výhodu,“ uvedl.
Piastri zároveň ocenil způsob, jakým McLaren celou věc řešil. „Komunikace byla profesionální, bez emocí a jakéhokoli náznaku protekce nebo upřednostňování. Lando uznal chybu, tým ji vyhodnotil a uzavřeli jsme to. Interní pravidla se měnit nebudou, máme jasné zásady, kterých se držíme,“ řekl lídr šampionátu.
Po 18 závodech vede Piastri před Norrisem o 22 bodů. Do konce sezony zbývá šest závodních víkendů, z toho tři se sprintem. Pořadí tak zůstává otevřené. Zvlášť když třetí Max Verstappen ztrácí 63 bodů a z posledních tří závodů si odvezl dvě vítězství a jedno druhé místo.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.