Článek

Michael Schumacher v čele závodu VC Malajsie

Michael Schumacher oslavuje svůj triumf ve Velké ceně Malajsie
"Byli jsme dostatečně rychlí v klíčových místech okruhu, která jsou na začátku a před cílem. Voda na trati byla velmi nepříjemná, bylo potřeba jet maximálně opatrně zejména v úvodu. Navíc na mě dotíral Montoya, takže jsem ještě musel hlídat jeho případné ataky a vyvarovat se chyby, která by mu nabídla příležitost mě předjet," komentoval průběh závodu Schumacher.
Úřadující šampión si připsal sedmdesáté druhé vítězství v kariéře. Byť to nebyl tak snadný triumf jako v Melbourne, i tentokrát si počínal suverénně. Hned po startu získal mírný náskok před Montoyou, který se v druhém kole prodral na druhé místo, přestože startoval jako čtvrtý.
Triumf pro syna
Kolumbijec pak dravou jízdou desetinky manka na vedoucího muže smazával, jenže pilot Ferrari celkem bez problémů vedení uhlídal a přidal dalších deset bodů do tabulky MS. Jeho výkony připomínají sezónu 2002, kdy dominance Ferrari udělala z druhé poloviny šampionátu nudu.
"Na takové prognózy je brzy. Vždyť se jede osmnáct závodů," usmál se M. Schumacher, který věnoval vítězství synovi Mickovi slavícímu páté narozeniny.
Atak Montoyovi nevyšel
Juan Pablo Montoya byl nakonec spokojen s druhým místem. "Chtěl jsem se pokusit v závěru na Michaela zaútočit, jenže jsem z boxů vyjel za Barrichela, čímž jsem ztratil. Nemělo smysl riskovat při předjíždění ztrátu druhého místa. Tyhle body jsou velmi důležité," tvrdil kolumbijský pilot.
Zklamání pro Webbera
Důvod k oslavě měl anglický pilot Jenson Button ze stáje BAR, který poprvé v životě vystoupil na stupně vítězů. "Je to úžasné. Jdeme správným směrem," jásal v cíli čtyřiadvacetiletý borec.
Byl to ostrý kontrast s Markem Webberem, australským pilotem týmu Jaguar. V kvalifikaci si zajistil druhé místo, jenže start se mu vůbec nevydařil, pak měl po souboji s Ralfem Schumacherem problémy s pneumatikou a musel do boxů.
Jenže pro překročení rychlosti byl penalizován, pak v polovině závodu dostal smyk a odstoupil. "Jsem ohromně rozčarovaný. Měli jsme dobré nastavení a byli evidentně dostatečně rychlí," lomil rukama v boxech.
McLaren zatím bídně
Stejně jako v Melbourne se cíle nedočkal Kimi Räikkönen. Finský mladíček a úřadující vicemistr světa vyrazil do závodu až z páté pozice. Nejprve dostal hodiny v zaváděcím kole, ale pozici si udržel, po startu se dostal se vpřed a dlouho se držel na třetím místě, později klesl na čtvrtou příčku.
Patnáct kol před koncem se mu ale zakouřilo z motoru a musel odstoupit. Nebýt Skota Coultharda, jehož v McLarenu v příštím roce vystřídá Montoya, měl by tým v Poháru konstruktérů na kontě nulu. Nutno dodat, že i čtyři body po dvou závodech jsou bídné.
Výsledky (56 kol, 310,408 km): | |
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 1:31:07,490 |
2. Montoya (Kol./Williams) | -5,022 |
3. Button (Brit./BAR) | -11,568 |
4. Barrichello (Braz./Ferrari) | - 13,616 |
5. Trulli (It./Renault) | -37,360 |
6. Coulthard (Brit./McLaren) | -53,098 |
7. Alonso (Šp./Renault) | -1:07,877 |
8. Massa (Braz./Sauber) | - 1 kolo |
9. da Matta (Braz./Toyota) | - 1 kolo |
10. Klien (Rak./Jaguar) | -1 kolo |
Průběžné pořadí (po 2 závodech): | |
1. M. Schumacher | 20 |
2. Barrichello | 13 |
3. Montoya | 12 |
4. Button | 9 |
5. Alonso | 8 |
6. Trulli | 6 |
7. R. Schumacher (Něm./Williams) | 5 |
8. Coulthard | 4 |
9. Massa | 1 |
Pohár konstruktérů: | |
1. Ferrari | 33 |
2. BMW-Williams | 17 |
3. Renault | 14 |
4. BAR-Honda | 9 |
5. McLaren-Mercedes | 4 |
6. Sauber-Petronas | 1 |