Článek
Max Verstappen měl v Miami tu nejlepší výchozí pozici. Po vítězství v kvalifikaci startoval do hlavního závodu z pole position, ale už od první zatáčky bylo jasné, že udržet ji bude pro čtyřnásobného mistra světa tvrdý oříšek.
Hned od začátku se na něj lepil Lando Norris z McLarenu. Jeho první útok ještě Verstappen odrazil, Brit skončil mimo trať a propadl se na šesté místo. Už v 18. kole se však Norris před svého soupeře a kamaráda v jedné osobě dostal. V tu chvíli už to byl souboj o druhé místo, závod vedl Norrisův týmový kolega Oscar Piastri.
Později přišel i o poslední pódiovou pozici, když George Russell z Mercedesu využil virtuálního safety car a předjel Verstappena při výjezdu z boxů.
„Dneska to prostě nebylo dost dobré. Měl jsem nulovou šanci, ale nechtěl jsem to vzdát. Zkoušel jsem s mclareny bojovat, stejně jsem neměl co ztratit, tak jsem si chtěl závod alespoň trochu užít. Na víc než třetí místo jsem dnes neměl,“ vypověděl pro Viaplay Verstappen v cíli.
„Virtuální safety car a celá situace kolem se prostě někdy stává. Stejně pro mě není rozdíl, jestli skončím třetí, nebo čtvrtý,“ naznačil čerstvý otec, že má zájem jen o vítězství.
V závodě si do vysílačky stěžoval na svůj monopost, konkrétně na brzdy. V soubojích s piloty McLarenu zkoušel všechno možné a bylo vidět, jak v zatáčkách výrazně podkluzuje a tím zatěžuje pneumatiky. Brzy mu ale došlo, že jeho stáj nemá na jeho problémy žádné řešení.
„Stále častěji máme problémy s brzdami. Na tom musíme zapracovat. Dnes to celkově bylo složité. Když jsem se snažil držet krok s mclareny a trochu jsem přitlačil, hned se mi přehřívaly pneumatiky. Kvůli tomu jsem nemohl útočit. V jeden moment už jsem si řekl, že je to jedno. Udržel jsem odstup Russella do pěti sekund a říkal si, že už to nějak dokončím a půjdu domů,“ svěřil se Verstappen.
Do pěti sekund se měl držet kvůli plánu stáje podat protest proti Russellovi. Ten podle rakouské stáje dostatečně nezpomalil pod žlutými vlajkami. Protest prošetřili sportovní komisaři v neprospěch Red Bullu.
Vysvětlení bylo následující. „Vůz 63 (Russell) jel pod žlutými vlajkami výrazně pomaleji než v běžných závodních podmínkách.“ Protest tak zamítli jako neopodstatněný.
Z předvedených výkonů pilotů své stáje nebyl nadšený ani poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko. Podle svých slov byl překvapen, o kolik je McLaren napřed, a rozdíl sedmi desetin sekundy na kolo označil za depresivní.
„Hlavním zhodnocením dneška je, že nejsme dost rychlí. Bylo to vidět, když (piloti McLarenu) jeli naplno a my jsme ztráceli sedm desetin sekundy na kolo. Poprvé jsme viděli jejich opravdovou rychlost,“ soudil Rakušan.
Red Bull by měl v příštím závodě v Imole představit balíček vylepšení svých vozů. Už v Miami měl Verstappen novou vylepšenou podlahu, ale soudě podle výsledků, nepřinesla dostatečný efekt.
Marko uznal, že i když vylepšení zafungují tak, jak stáj čeká, bude těžké překonat závodní tempo McLarenu, jehož největší výhodou se zdá být práce s pneumatikami, které se pomaleji přehřívají a opotřebovávají.
Na otázku, zda následující balíček vylepšení bude dostatečný, odpověděl stručně. „Musí, ale McLaren má velký náskok, který je těžké dohnat.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.