Hlavní obsah

Vysmátý Vettel: Nemusím být génius, abych věděl, co potřebuji k titulu

Tři závody a dva dvojnásobní mistři světa bojující o titul šampióna formule 1. Španěl Alonso v monopostu Ferrari ztrácí před pokračováním seriálu třináct bodů na krále posledních dvou sezón Sebastiana Vettela pilotujícího stroj Red Bull. Mladý Němec vyhrál čtyři závody v řadě a zdá se, že jeho stroj je ve skvostné formě stejně jako pilot samotný. „Chyby, jichž jsem se dopouštěl v minulosti, se nebudou opakovat," naznačuje Vettel v rozhovoru pro server Independent online, že Alonso by se měl svých snů o třetím titulu vzdát.

Foto: Vivek Prakash, Reuters

Vettel už má na stupních vítězů vyšlapaný důlek.

Článek

Zbývají tři poslední závody sezóny. V čele šampionátu máte náskok třinácti bodů na druhého Alonsa, vyhrál jste čtyři závody v řadě. Cítíte se být již mistrem světa?

Čeká mě ještě dlouhá cesta. Bojovat s Fernandem Alonsem bylo těžké celou sezónu a neočekávám, že nyní by ve svém úsilí jakkoliv polevil. Ve hře je pětasedmdesát bodů a já jsem připravený na vážně tuhou řežbu.

V jakém rozpoložení jste přijel do Abú Zabí po vyrovnání rekordu Ayrtona Senny, když jste tři závody po sobě nepustil žádného z protivníků do vedení ani na jedinou vteřinu?

Musím ukázat stejnou míru koncentrace jako v předešlých závodech. Můj náskok není nijak komfortní. Rozhodně se nemohu cítit jako nepolapitelný, ať už byl vývoj předešlých podniků jakýkoliv.

Je hodně povzbudivé jít do posledních závodů v situaci, kdy váš tým nasazuje ve srovnání s Ferrari stále nové díly a monoposty Red Bull závodům dominují?

Samozřejmě pro psychickou pohodu je fajn vědět, že jste v čele šampionátu, vyhrál jste poslední tři závody a váš tým ovládl poslední tři kvalifikace. Takže můj úkol zní jednoznačně: přidat páté vítězství v řadě.

Po letní přestávce jste ztrácel na vedoucího Alonsa 42 bodů. V čem tkví největší proměna Red Bullu, který je poslední dva měsíce ve skvělé formě?

Prožívali jsme letos vzestupy a pády, ale i v nejtěžších chvílích jsme byli schopni získávat body, což v konečném důsledku znamená, že nyní bojuji o titul. Nicméně bylo těžké držet si víru v okamžiku, kdy jsme nebyli schopní určit, proč nejsme konkurenceschopní po vydařeném úvodu sezóny. I já sám jsem udělal chyby, ale nejdůležitější ze všeho je, že nejsem člověk, který je opakuje. A to je pro zbytek sezóny klíčové.

S jakou strategií vstoupíte do následující série závodů v Abú Zabí, USA a Brazílii?

V každém z nich pojedu na plný plyn a samozřejmě bude ideální, abych nemusel kalkulovat o bodovém zisku, když budu dojíždět před Alonsem. Pak bude titul můj. Ale na to člověk nemusí být génius, aby zjistil cestu k titulu.

Přestože s Alonsem bojujete o titul, právě Ferrari by se od sezóny 2014 mělo stát podle řady tvrzení vaším novým zaměstnavatelem. Kolik je na všech spekulacích pravdy?

Nic jsem nepodepsal, nikomu jsem nic neslíbil. Ale je jasné, že pokud se zeptáte kohokoliv z čtyřiadvaceti pilotů na startovním roštu, včetně mě, zda by přijal nabídku tak slavného a s historií spojeného týmu jako je Ferrari, nikdo vám neřekne ne (směje se).

Vettelovy tituly
2010
Do čela šampionátu se během celého roku dostal pouze jednou, ale v klíčový okamžik: po posledním závodě sezóny, kdy předstihl Alonsa. Konečné pořadí: 1. Vettel 256 bodů, 2. Alonso 252, 3. Webber 242.
2011
Mistrovství dominoval od začátku. Vyhrál 11 závodů, neměl skutečnou konkurenci kromě týmového parťáka Webbera. Titul získal s náskokem 122 bodů právě na Australana. 1. Vettel 392, 2. Button 270, 3. Webber 258.

Reklama

Související témata: