Hlavní obsah

Mrazivé počasí, Mičánek si Brněnského draka pochvaluje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dobrý start. V čele českého vrchařského mistrovství je ve skupině 2 po závodu Brněnský drak Jiří Mičánek jr. Manažer a pilot týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra suverénně ovládl všechny čtyři závodní rozjížďky.

Foto: Buggyra media

Jiří Mičánek jr. za volantem.

Článek

Prolog vrchařské sezony se jel na Masarykově okruhu v mrazivém počasí, ráno ukazoval teploměr dokonce dva stupně pod nulou, odpoledne se teplota vyšplhala jen pár stupňů nad nulu. S těžkými podmínkami se ve skupině 2 českého vrchařského mistrovství vypořádal nejlépe právě Jiří Mičánek za volantem Lamborghini Huracán ST EVO 2.

Za sebou nechal vrchařské matadory Martina Jermana a Zdeňka Kmínka, oba také na Lamborghini. Oba jezdci si pořadí za Mičánkem v jednotlivých závodech prohodili - dopoledne byl rychlejší Jerman, odpoledne Kmínek.

„Závodní podmínky byly extrémní, ráno trať extrémně klouzala a bylo těžké i z pohledu nastavení auta se s tím vypořádat," komentuje Jiří Mičánek jr. Závod se jede sice na Mičánkově „domácí" trati v Brně, ale závodí se proti směru hodinových ručiček - naopak než okruhové závody. Trať měří asi 2,5 kilometru a piloti startují z nejnižšího bodu trati za Schwantzovou zatáčkou.

Vrchy nejsou primárně Mičánkovou disciplínou. Prolog na Masarykově okruhu letos poprvé odstartoval společným podnikem se seriálem Maverick Hill Climb Czech, v němž Jiří Mičánek třikrát startoval i loni a pokaždé byl první nebo druhý. „Stále platí, že jsme tým, který se soustředí na okruhové závodění, ale vrchy jsou skvělé zpestření. Že dokážeme i v těžké konkurenci a v disciplíně, která není naší doménou, vítězit, je velmi příjemný bonus," říká Mičánek.

Tým už za pár dnů vyjede i do středoevropské okruhové sezony. Na Hungaroring, kde startuje prvním podnikem zónové mistrovství FIA CEZ, poveze dva vozy. S prvním bude ve sprintu startovat Němec Kurt Wagner, který kvůli nemoci vynechal loňskou sezonu a letos po testech se rozhodl, že se zaměří právě na středoevropskou zónu. Druhý vůz pak budou pilotovat Jiří Mičánek a Bronislav Formánek a odstartují do vytrvalostního závodu.

Reklama