Článek
„Setkání se už stalo příjemnou tradicí. Podpisy a vzkazy fanoušků na autě máme místo maskota. Dodává mi to energii. Důležité je pro mě vědomí, že jsou po dobu celého závodu s námi, stejně jako oni berou, že jsou tam s námi také,“ uvedl Macík.
Dakar odstartuje prologem 3. ledna v Janbú u Rudého moře a Macík zaútočí na zlatý hattrick v kategorii kamionů. „Hattrick neřeším a ani nechci. Ale nemůžeme mít po těch dvou letech menší ambice než vyhrát, jenže Dakar vám neodpustí ani jednu chybu. Takže hattrick je samozřejmě lákavý. Víme, že budeme pod tlakem obhajoby, ale já tam jedu závodit, jako jsem jel v posledních letech. Chci se na to takto i soustředit a udělám všechno pro to, aby to dopadlo co nejlíp,“ uvedl Macík.
Pojede s novým autem, kterému však zůstalo označení EVO 4 a oproti svému předchůdci se liší jen v detailech. Celkem Macíkova stáj postavila na Dakar devět kamionů, se stejným typem jako český borec pojede i jeho hlavní konkurent Mitchel van den Brink z Nizozemí a jeden z vozů má také Čech Michal Valtr.
Pořadatelé před pár dny odtajnili trasu i plány a upřímně Macíka a spol. příliš nepotěšili. Tentokrát chybí strašák v podobě dvoudenní etapy Chrono48, kdy posádky nocovaly v přírodě a jely dva dny v kuse bez možnosti velkých oprav. A právě v Chronu48 Macík taktickou a zároveň rychlou jízdou vždycky získal klíčový náskok.
„To nám bude chybět, ale kilometry se budou nahánět jinde. Hlavně v severní části závodu budou navigační pastičky, je tam hromada paralelních cest, kde vás pořadatelé budou chtít ztratit. Součástí jsou i dvě maratonské etapy, kdy budeme v bivaku bez velkého servisu. Ale my víme, jak šetřit techniku. Jsou tam rychlé posádky, ale jsme silní v tom, že dokážeme být konzistentní celé dva týdny. Nejde vyhrát jen tím, že napálíte začátek,“ míní Macíkův navigátor František Tomášek. „Poslední tři roky už jsme opravdu profesionální posádka, dáváme tomu možná nejvíc ze všech.“










