Článek
Roky říkal, že má-li na Dakaru konkurovat světovým pilotům, potřebuje být součástí továrního týmu. Teď za sebou zázemí velké fabriky mít bude, byť oproti zvučným značkám je čínské Hoto pořád nováčkem. Letošní Dakar byl pro továrnu vůbec prvním, nyní s Michkem a dalšími dvěma jezdci ji čeká druhé dějství.
„Velké fabriky dají dohromady 15 jezdců, kteří mají na to vyhrát Dakar. Bude to pro mě neskutečná jízda. Snažím se do toho dávat co nejvíc. Je to mladá fabrika, minule všichni její jezdci dokončili a jsem rád, že si tu motorku mohu trochu tvořit k obrazu svému. Je výborná, konkurenceschopná,“ líčí 37letý závodník. „Jsem rád, že jsme probourali zeď, že si továrny už nevybírají jezdce jen z Francie či Španělska. Je to úžasný pocit.“
Že stroj funguje a může být v dobré symbióze s Michkem, ukázala červnová Taklimakan rallye, ve které Čech zvítězil. Závod měřil 5 500 kilometrů, nabídl 13 etap a vedl přes poušť Gobi. „Byly tam extrémní terény, hodně podobné Dakaru v Saúdské Arábii.“ Do Číny pak pravidelně létá, testuje, tvoří motorku. Lehce kupříkladu pozměnil rám. „Postupně zvedáme laťku a teď máme stroj, který vyráží dech. Věřím, že když se spojí moje a jejich píle, tak to přinese velký úspěch.“

Martin Michek představil motorku pro Rallye Dakar 2026.
Jazykovou bariéru přirovnává k čínskému kung-pao. „Je to malinko divočina,“ usměje se. Tam, kde nestačí angličtina, nastupuje telefon a překladač. „Jen na Dakaru bývá problém se signálem,“ ví Michek. V továrně se setkal se všemi, učil se v různých odděleních, aby byl schopen případně motorku na trati elementárně opravit.
Michek si tradičně nechal záležet na provedení helmy a výběru čísla. Pojede jako před dvěma lety s numerem 23 a vysvětluje: „Narodil jsem se 23. února, takže to byla jasná volba. Se stejným číslem jsem byl desátý, tak doufám, že mi zase přinese štěstí.“
Helmě dominuje žlutá barva, je na ni logo Dakaru, ale i další prvky. „Symbolizuje den a noc, protože Dakar nikdy nespí, přes den se jede a v noci pracuje. Každý z velbloudů má jméno - dcery, syna a manželky, kteří mě táhnou cestou Dakarem,“ vysvětlil.
Příští ročník Rallye Dakar odstartuje 3. ledna v Janbú u Rudého moře, kde také 17. ledna skončí. Posedmé se legendární soutěž uskuteční v Saúdské Arábii. A byť ještě pořadatelé detailně nezveřejnili trasu, tak Michek ví: „Čeká nás šílenost.“









