Hlavní obsah

Šampión Loeb po direktu od Citroënu zuří a řeší budoucnost

PRAHA

Stvořil legendu. Sám se stal ve světě motorsportu nesmrtelným. Francouzský automobilový pilot Sébastien Loeb byl sedmkrát za sebou světovým šampiónem v rallye, pro Citroën získal šest titulů mistra světa. Ale uprostřed tažení za další korunou dostal nečekanou ránu, když byla uvnitř týmu Citroën zpochybněna jeho pozice lídra. A fenomén je rozzuřený.

Foto: Manu Fernandez, ČTK/AP

Sebastien Loeb se občerstvuje po dojetí jedné z rychlostních zkoušek.

Článek

Zatímco většina stájí se v poklidu chystá na Finskou rallye a užívá šestitýdenního volna, u Citroënu zuří vnitřní válka. Miláček Francie byl při sedmém podniku třináctidílného seriálu potupen rozhodnutím týmu, který upřednostnil v Akropolis rallye zelenáče Ogiera.

Veřejně vyslovená nedůvěra průběžnému lídrovi šampionátu byla pro Loeba velice drsným direktem. Už dříve naznačil, že po sezóně možná skončí. „Nikoliv kvůli strachu z porážek od Ogiera,“ prohlásil Loeb na webových stránkách crash.net. „Moje žízeň po slávě už je uhašená. Už jsem si navíc užil v dostatečné míře adrenalinu a rizika spojeného se závody,“ naznačil vítěz 65 podniků MS, že se chce plně věnovat rodině. „Možná pořídíme dcerce Valentine sourozence,“ usmíval se tajemně.

Pobíral minimální mzdu

Server crash.net připomíná, jak Loeb pracoval před patnácti lety v továrně s elektrickými kabely a pobíral téměř minimální mzdu. Od té doby se vryl do srdcí všech milovníků rallye. Pro své charisma, otevřenost a skromné chování. V květnu 2009 obdržel od francouzského prezidenta Sarkozyho rytířský titul a Řád čestné legie, nejvyšší ocenění, jež může být francouzskému občanovi uděleno.

Sébastien Loeb na trati Mexické rallye.foto: ČTK/AP/Alexandre Meneghini

Nasazení nových vozů do mistrovství světa v sezóně 2011 ho přimělo ještě nejvyšší scénu neopouštět. Touha po titulu i v nové éře ho hnala vpřed. Šest podniků před koncem MS jsou však myšlenkové pochody šampióna těžko čitelné, přestože zůstává v čele mistrovství.

„Byl jsem naštvaný a frustrovaný, když jsem viděl, jak tým spřádá taktiku proti mně,“ připomínal Loeb, jak ho bossové Citroënu, který sám vydupal z popela, nechali při Akropolis rallye „zametat“ trať pro mladšího kolegu. „Byl jsem nejrychlejší, ale vyhrát jsem nemohl,“ čertil se Loeb. „Ještě jednou a končím okamžitě,“ pohrozil údajně v zákulisí po Akropolis rallye, když viděl, jak nový týmový ředitel Olivier Quesnel stvořitele slávy francouzské značky jednoduše odstřelil.

Po soutěži v Řecku vyrazil Loeb testovat před Finskou a Německou rallye. „A také vyrazím odpočívat na jachtu s přáteli,“ prozradil serveru wrc.com. Na mořských vlnách se tak rozhodne o budoucnosti hvězdy rallye.

A v zákulisí už běží zaručené zvěsti, že Loeb uvažuje po celoživotní věrnosti Citroënu o přestupu ke konkurenci. Jednání týmových bossů vlilo 37letému borci do žil novou touhu. Touhu po odplatě za nepřípustné jednání se stvořitelem legendy. „Uvidíme, uvidíme. Všechno má svůj čas,“ odrážel Loeb otázky na budoucnost.

Reklama

Související témata: