Hlavní obsah

Věřím, že to bude nejtěžší Dakar v Arábii, přeje si matador Pabiška

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bude to už jeho patnáctý start na slavné Rallye Dakar. „A věřím, že se splní to, co ředitel rallye slibuje: že to bude nejtěžší Dakar v Arábii,“ přeje si motocyklista David Pabiška, jehož znovu čeká start v kategorii bez asistence. Tedy motorku si musí po erzetách opravovat sám.

Foto: Archiv Davida Pabišky

Motocyklista David Pabiška

Článek

„Dakar je jednoznačně výzva i celoživotní vášeň. Rozhodně se ale nechystám do Saúdské Arábie na výlet nebo dovolenou, ale hodlám závodit. Věřím, že jsem tréninky nepodcenil a pokud mi bude přát i štěstí, které je v takovéto rallye nezbytné, rád bych zaútočil v kategorii na bednu,“ přeje si Pabiška, jenž má největší respekt ze 48hodinové etapy, kdy musí všichni účastníci přenocovat v přírodě.

Osmačtyřicetiletý Pabiška se na Dakaru objevil poprvé v roce 2007, kdy se ještě jelo v Africe. Poté závodil v Jižní Americe a teď v Saúdské Arábii. Jeho dosavadním maximem je 18. místo z roku 2014. Poslední roky ale jezdí v kategorii bez asistence a má radost, že dokáže držet krok i s elitními motocyklisty. Letos byl například v absolutním pořadí 36.

„Rád jdu proti proudu. Když s červeným číslem dojedu kluky, kteří se pohybují na pětadvacátém až pětatřicátém místě, tak vidím, jak se na mě koukají a říkají si, co tam dělám,“ pousmál se Pabiška a poukázal na skutečnost, že jezdci v této kategorii mají barevně oddělená čísla.

I s ohledem na své výsledky měl ale tentokrát problém, aby jej do kategorie jezdců, kteří nemají k dispozici mechanika a o stroj se s omezeným počet náhradních dílů starají sami, pořadatelé zařadili. „Původně říkali, že mě určitě nevezmou, protože s výsledky patřím mezi elitu. Schvalovali to dlouho, ale nakonec mi to povolili.“

Důvodem, proč chce pokračovat v kategorii Original by Motul, jsou finance. „Kdybych jel s mechanikem, je to 1,5 milionu korun navíc,“ přiznal Pabiška. Kvůli dlouhému schvalovacímu procesu ale dostal pro sebe nezvykle vysoké startovní číslo 61.

Nejzkušenější český motocyklista na startu Dakaru se chystá na náročnou soutěž. „Taktika bude v příštím ročníku hodně důležitá. Podle poznatků, které máme, se dostáváme zpět k africkým Dakarům. Čelo pojede plný plyn jako vždy, ale my ostatní budeme muset hodně přemýšlet. Věřím, že se splní to, co ředitel rallye slibuje: že to bude nejtěžší Dakar v Arábii,“ řekl.

Reklama