Článek
Seriál Formule 1 si sice dává druhý zářijový víkend pauzu, Verstappen ale chce volna využít pro splnění svého dlouholetého snu – odjet vytrvalostní závod Long-Distant Series. Účastnit se ho mohou jak profesionálové, tak amatéři, proto na něm závodí velké množství vozů velké rozmanitosti, od GT3 vozů po sportovně upravená silniční auta.
A právě proto, že se jedná o podnik pro širokou veřejnost, kde teoreticky může startovat kdokoliv, jsou vyžadovány podmínky podle pravidel Německého motoristického svazu, bez ohledu na předchozí zkušenosti a úspěchy.
Teoretická zkouška a jezdecký kurz ale stále Verstappenovi nezaručí start. Pro zisk oprávnění v A-kategorii pro nedělní závod musí totiž nejprve absolvovat v B-kategorii minimálně dva závody a alespoň 14 kol dohromady, jak stanoví regule. Jenže to znamená, že by musel kromě soboty startovat i v neděli v kategorii B, pak by ovšem musel vynechat hlavní závod kategorie A.
Existuje ale skulinka. Jezdci s platinovým statusem, který Mezinárodní automobilová federace uděluje těm nejúspěšnějším pilotům, což Verstappen jako vítěz 66 Velkých cen seriálu F1 bezpochyby je, mohou získat startovní oprávnění v GT3 jen jedním závodem. Proto pokud by úřadující mistr světa v sobotu odjel celkem 14 kol bez penalizace, příslušná komise může výjimku schválit.
Pokud se tak stane, usedne třetí muž celkového hodnocení aktuálního ročníku F1 do vozu Ferrari 296 GT3 švýcarského týmu Emil Frey Racing, který testoval už v roce 2023 a letos znovu.