Článek
Jedničkou českého týmu bude stejně jako v loňském roce Tomáš Enge, jemuž budou krýt záda Jarek Janiš, Jan Charouz a nově též jednadvacetiletý Tomáš Kostka, který naposled působil ve Světové sérii formule Renault. Již nyní je jisté, že Enge nepojede podobně jako v loňské sezóně první závod kvůli termínové kolizi se zámořským seriálem American Le Mans Series, kde je továrním jezdcem stáje Aston Martin.
Český tým obsadil v konečném hodnocení premiérového ročníku seriálu dvanácté místo, které však neodrazilo předsezónní očekávání. "Z hlediska finančního uplynulá sezóna tak špatná nebyla, vyhráli jsme asi 700 tisíc dolarů. Pokud jde o hodnocení týmu, tak v prvním pololetí bych mu dal na vysvědčení čtyřku. Druhá část sezóny byla lepší, tak na dvojku," vrátil se k minulému ročníku manažer českých barev Antonín Charouz na úterní tiskové konferenci.
O šancích českého týmu pro nadcházející sezónu se proto hovoří diplomaticky. "Pole bude opět hodně vyrovnané. Z celkového počtu startujících je patnáct špičkových týmů s patnácti špičkovými jezdci a vynikajícím zázemím. Vyhrávat může kdokoliv z této patnáctky," doplnil Charouz, jehož dosavadní průběh přípravy na nový ročník příliš nenadchl. "Nejsem moc spokojený. Všechno je hodně narychlo, v hodně věcech panuje zmatek, chybějí nám lidi, není úplně vyřešená logistika," prohlásil.
K lepším výsledkům by měla pomoci úzká spolupráce s týmem Brazílie, kterou vede slavný Emerson Fittipaldi. "Jeho přínos je nedocenitelný," pochvaloval si Charouz kooperaci s legendárním jezdcem formule 1. Oba týmy se naposled sešly před dvěma týdny při testech v anglickém Silverstonu.
Širší kalendář a další změny
Seriál prošel před druhým ročníkem několika změnami. První závod, tzv. sprint bude kratší, naopak se prodloužila délka hlavního závodu na sedmdesát minut. Hlavní kvalifikaci budou jezdit nováčci, jejichž výkony budou oceňovány body, které půjdou na celkové konto týmu. Postavení na startovním roštu navíc nebude počítáno ze součtu kvalifikačních časů, ale ze součtu pozic a grid hlavního závodu bude společným výsledkem kvalifikace, nejrychlejších kol a postavení v prvním závodě, což pomůže týmům, které sprint nedokončí.
Atraktivnější by měla být i divácká podívaná. "Organizátoři koupili novou grafiku, která je lepší než pro formuli 1. Na každém voze je několik kamer a čidel a divák má okamžité informace o rychlosti, otáčkách, přetížení, poloze na trati. Diváci u televize budou mít pocit, že sami sedí ve voze," líčil Charouz. Českým příznivcům přinese závody Česká televize, evropské a americké přímo, asijské ze záznamu.
Seriál se rozrostl na třináct podniků. Poprvé se s A1 Grand Prix budou moci seznámit i čeští fanoušci, brněnský okruh přivítá závodníky už během druhého říjnového víkendu.
Kalendář A1 Grand Prix 2006/2007 | |
1. října 2006 | Nizozemsko (Zandvoort) |
8. října 2006 | Česko (Brno) |
5. listopadu 2006 | Čína (okruh bude upřesněn) |
26. listopadu 2006 | Malajsie (Sepang) |
16. prosince 2006 | Spojené arabské emiráty (Dubaj) |
21. ledna 2007 | Nový Zéland (okruh bude upřesněn) |
4. února 2007 | Austrálie (okruh bude upřesněn) |
25. února 2007 | Jihoafrická republika (Durban) |
11./18. března 2007 | místo konání bude teprve upřesněno |
25. března 2007 | Mexiko (okruh bude upřesněn) |
8. dubna 2007 | Indonésie (okruh bude upřesněn) |
15. dubna 2007 | Čína (Šanghaj) |
29. dubna 2007 | Velká Británie (Brands Hatch) |