Hlavní obsah

OBRAZEM: Red Bull čeká těžkou obhajobu, Mercedes spoléhá na zcela nový vůz

PRAHA/VALENCIE

Další čtyři premiéry se odehrály v úterý na okruhu ve španělské Valencii, kde současně začaly oficiální testy formule 1. Nové monoposty ukázaly světu stáje Red Bull, Mercedes, Williams a Toro Rosso. A zatímco Red Bull věří v obhajobu obou titulů s následníkem superauta z minulé sezóny, Mercedes přišel po nevydařené sezóně se zcela novým vozem.

Foto: Alberto Saiz, ČTK/AP

Piloti stáje Red Bull Sebastian Vettel (vzadu) a Mark Webber odhalují monopost RB7 pro sezónu 2011.

Článek

"Bude to letos těžší a delší boj než loni," prohlásil při představení vozu Sebastian Vettel z Red Bullu, který se stal v 23 letech nejmladším mistrem světa v historii formule 1. Nadcházející sezóna bude dlouhá, čítá totiž poprvé 20 závodů. "Motivace není problém, důležité bude soustředit se na každý závod," uvedl Vettel.

Pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel za volantem monopostu RB7 pro sezónu 2011.foto: Reuters/Heino Kalis

"Jsme v daleko složitější situaci než loni. To jsme 'jen' útočili na titul, ale letos to je jiný příběh. Všichni budou útočit na nás a my se budeme snažit obhájit. Jakmile uděláme jeden krok zpět, ostatní nás předběhnou," prohlásil Vettel. Loňské výkony ale opravňují Red Bull k sebevědomí. "Máme dobré auto, jsem si jist, že opět budeme mezi nejlepšími," prohlásil principál stáje Christian Horner.

Piloti stáje Red Bull Sebastian Vettel (vlevo) a Mark Webber pózují u monopostu RB7 pro sezónu 2011.foto: ČTK/AP/Alberto Saiz

Designér a technický ředitel týmu Adrian Newey, který vytvořil v minulosti auta i pro mistry světa z týmů Williams a McLaren, však byl opatrnější. "Je to vždy o vyvážení výkonu a spolehlivosti vzhledem k novým technologiím," prohlásil před testy ve Valencii. Nový monopost Red Bull s agregátem Renault má jen lehké změny oproti loňskému modelu. Má vyšší nos, nové koncepční zadní přítlačné křídlo a také vylepšený systém sběru kinetické energie KERS.

Schumacher věští návrat na pódium 

Podobně jako Red Bull, i formule stáje Mercedes přišla s vyšší přední částí a změny se dotkly i střední části. „Nový Stříbrný šíp má se svým předchůdcem jen velmi málo společného,“ poznamenal nad monopostem ředitel Mercedesu Norbert Haug. „Posadit auto poprvé na trať je pokaždé obrovsky vzrušující a letošní rok není výjimkou. Jsem si jistý, že letošní rok pro nás bude po všech stránkách úspěšnější. Oba naši jezdci mají potenciál vítězit a dobré auto jim k tomu pomůže,“ prohlásil šéf stáje Ross Brawn.

Michael Schumacher (vlevo) a Nico Rosberg odhalují monopost Mercedes W02 pro sezónu 2011.foto: www.mercedes-gp.com

Po neúspěšné sezóně by chtěl okusit radost na stupních vítězů především legendární Michael Schumacher, který se loni vrátil do kokpitu po tříleté pauze. Jeho maximem ale byla tři čtvrtá místa. „Věřím, že čekání na pódium brzy ukončím. A ideální by bylo stát co nejčastěji uprostřed,“ žertoval 42letý veterán. „Jsem moc zvědavý, jak se bude auto chovat. Cíle pro letošní sezónu jsou jasné,“ doplnil Nico Rosberg.

Nico Rosberg za volantem monopostu Mercedes W02 pro sezónu 2011.foto: www.mercedes-gp.com

Williams chce zastavit propad

Konečnou šestou příčku v Poháru konstruktérů by s monopostem FW33 ráda vylepšila stáj Williams. „Než vyjedete poprvé na trať, je těžké předpovídat, jak si povedete v boji s konkurencí. Přesto jsme optimisté. Myslíme, že jsme připravili dobrý vůz. Uvidíme, zda můj výrok bude platit i za pár týdnů,“ podotkl technický šéf Williamsu Sam Michael.

Rubens Barrichello za volantem monopostu Williams FW33.foto: Williams F1

Williams chce každopádně zastavit postupný propad startovním roštem. „Naším cílem je vrátit se do popředí. Víme, že to není nic snadného, ale věříme, že díky tomuto vozu budeme nejlepším stájím blíž, než v roce 2010,“ řekl šéf stáje Frank Williams. Nový vůz jako první vyzkoušel Rubens Barrichello, ve středu a ve čtvrtek se za volant poprvé posadí nováček Pastor Maldonado.

Piloti stáje Toro Rosso Sebastien Buemi (vpravo) Jaime Alguersuari představují monopost STR6 pro sezónu 2011.foto: Reuters/Heino Kalis

Minimálně o jedno místo se chce v pořadí Poháru konstruktérů posunout stáj Toro Rosso, jíž po minulé sezóně patřila devátá příčka před zoufalými nováčky ze stájí Lotus, Virgin a HRT, kteří nezískali během roku ani bod. „Mám vyšší očekávání než loni, nasbíral jsem hodně zkušeností. Už znám okruhy, vím jak to ve formuli 1 chodí. Pokud půjde všechno podle plánu, neměla by nám osmička v Poháru konstruktérů uniknout,“ věří Sebastien Buemi, jehož týmovým parťákem bude stejně jako loni Jaime Alguersuari.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint