Článek
Průběžně držíte v kategorii WRC2 čtvrtou pozici, ztrácíte jednadvacet vteřin. Podařilo se během úvodního dne splnit plán?
Za čtvrtou příčku jsem rád, náš odstup není špatný. Chtěl jsem pátek přežít bez problémů a eliminovat ztráty, což se podařilo. S každým průjezdem se na šotolině přilnavost hodně zlepšovala, což bylo patrné během odpoledních měřených testů, kdy se na erzetách jelo o minutu rychleji. Piloti Volkswagenů, kteří jsou před námi, startovali hodně vzadu, což byla výhoda. Při druhých průjezdech jsme s nimi byli schopní držet krok a jet vyrovnané časy, což je hodně důležité.
Očekával jste, že Eric Camilli (průběžně první) a Petter Solberg (průběžně třetí) budou při premiéře Pola R5 tak rychlí?
Nebyl důvod je podceňovat. Jejich tým v minulosti vyhrál čtyřikrát titul mistra světa ve WRC, mají tým skvělých inženýrů a zkušenosti nepochybně přenesli do přípravy vozu R5. Oba jsou navíc vynikající piloti. Pettera znám velice dobře, vždyť jsem proti němu závodil už před jedenácti lety, kdy jsem pilotoval Fabii WRC.
Jste rád, že máte za sebou roli, kdy čistíte trasu na šotolině, a budou následovat dvě etapy na asfaltu?
Šotolina je pěkná. Když měla erzeta rytmus jako poslední páteční, bylo to fajn. Ale jakmile zahrnovala rychlé pasáže, ztráceli jsme. Nicméně se těším na asfalt. Vždy mi tady ve Španělsku seděl a já doufám, že pro letošní rok se nic nezmění.
Předpověď však slibuje na sobotu hodně vydatné srážky. Půjde o výraznou komplikaci?
Uvidíme, jaká bude skutečnost. S jízdou na asfaltu v mokrých podmínkách máme veliké zkušenosti, byť ne přímo ze Španělska. Zdejší asfalt je hodně hladký, takový okruhový.
Odstup na třetí příčku je necelou vteřinu. Jak vysoko po první etapě v pořadí hledíte?
Chceme být na stupních vítězů a máme dva dny, abychom tenhle plán naplnili. Jsem zvědavý, jak budou vozy Volkswagenu rychlé na asfaltu. Pořád platí, že chci udržet letošní vítěznou sérii. Ale nic nejde naplánovat.