Článek
„Sice nejedeme v Africe, ale jde o ideu a náročnost Dakaru. A z tohoto pohledu bude soutěž v Argentině a v Chile velmi vzrušující. Půjde o tvrdý boj elity motorsportu v nových terito -riích,“ citoval ředitele závodu web dakar.com.
Jezdce čeká celkem 9500 kilometrů, z čehož bude 5650 kilometrů speciálních zkoušek. „Na trati jsou duny, písečná pole... Prostě všechny ingredience, které představují skutečný Dakar,“ řekl Lavigne o trase, která je složená ze 14 etap.
Start je 3. ledna v Buenos Aires a cíl bude v argetinské metropoli o dva týdny později. Závodníci pojedou přes poušť Atacama, pampy v Patagonii či horské masívy v Andách. „V součtu s počasím na jižní polokouli jde o originální podmínky, které dokonale prověří výdrž a odolnost lidí i techniky,“ uvedl Lavigne.
Na startovní listině figuruje 230 motocyklů, 30 čtyřkolek, 188 automobilů a 82 kamiónů. Celkem jde o závodníky z devětačtyřiceti zemí světa. Čtrnáct pilotů se dostaví i z Česka.
„Nikdo nové cesty nezná, pro všechny představuje závod stejnou šanci. Přesunem do Argentiny a Chile získala soutěž obrovskou pozornost nejen v Evropě, ale i v Severní i Jižní Americe,“ mínil Aleš Loprais, který bude pilotovat závodní Tatru. „Přesunem Dakar nic neztratil. Bude ještě rozmanitější a náročnější. Nebude to jen písek, ale i fauna a flóra,“ mínil synovec legendárního Karla Lopraise.
Čeští piloti na Dakar |
Motocykly |
Jan Froněk, Ivo Kaštan, Martin Macek, Dušan Randýsek |
Čtyřkolky |
Josef Macháček, Oldřich Bražina |
Automobily |
Jiří Janeček, Miroslav Zapletal |
Kamióny |
Ladislav Fajtl, Aleš Loprais, Martin Macík, Robert Randýsek, Marek Spáčil, Tomáš Tomeček |