Článek
Vedení v průběžném pořadí uhájil Vincenzo Nibali. Italský jezdec týmu Astana dojel do cíle společně se svými největšími soupeři s pětiminutovým odstupem za Navardauskase a dál drží náskok 41 sekund před Cadelem Evansem.
Navardauskas vyrazil k úniku s přibližně dvacítkou dalších jezdců a rázem se tak stal novou jedničkou stáje Garmin, jejíž hlavní hvězda Ryder Hesjedal v úterní etapě přišla o naděje na obhajobu titulu. Jelikož ve skupině nebyl nikdo z popředí průběžného pořadí, šetřili hlavní favorité po úterní náročné horské prověrce síly.
Vítěz ujel pět kilometrů před cílem
V čele se Litevec osamostatnil přibližně pět kilometrů před cílem etapy, kterou zakončil krátký sjezd do vesničky Erto e Casso. Pořadatelé Gira naplánovali dojezd etapy na počest více než 2000 obětí 50 let staré katastrofy horské přehrady Vajont.
Do nádrže se v roce 1963 sesunul část horského masivu a přibližně 200 metrů vysoká vlna, která se převalila přes hráz, zničila okolní vesnice. "Giro má povinnost seznamovat lidi s historickými událostmi a místy, takže je dobře, že jsme sem dnes jeli. Stoupání není nijak náročné, zajímavější je možná ten sjezd," prohlásil Stefano Zanatta, šéf týmu Cannondale.
Cyklistický etapový závod Giro d'Italia - 11. etapa: Cave del Predil - Erto e Casso (184 km): | |
---|---|
1. Navardauskas (Lit./Garmin) | 4:23:14 |
2. Oss (It./BMC) -1:08 | |
3. Pirazzi (It./Bardiani Valvole) | -2:59 |
4. Puccio (It./Sky) | |
5. Martens (Něm./Blanco) | |
6. Di Luca (It./Vini Fantini) | |
7. Martinez (Šp./Euskaltel) všichni | -3:07 |
8. Pauwels (Belg./Omega Pharma-Quick Step) | -3:10 |
9. Petrov (Rus./Saxo-Tinkoff) | -3:11 |
10. Rodriguez (Ven./Androni Giocattoli) | -3:25 |
Průběžné pořadí: | |
1. Nibali (It./Astana) | 43:26:27 |
2. Evans (Austr./BMC) | -41 |
3. Urán (Kol./Sky) | -2:04 |
4. Wiggins (Brit./Sky) | -2:05 |
5. Gesink (Niz./Blanco) | -2:12 |
6. Scarponi (It./Lampre) | -2:13 |
7. Santambrogio (It./Vini Fantini) | -2:55 |
8. Niemiec (Pol./Lampre) | -3:35 |
9. Intxausti (Šp./Movistar) | -4:05 |
10. Pozzovivo (It./AG2R) | -4:17 |