Článek
„Antonelli si prochází složitým obdobím. Bodoval jen jednou z posledních sedmi závodů (třetí místo v Kanadě, Antonelliho první pódium v kariéře, pozn. red.). Je na něm vidět, že na svých mladých ramenou cítí velký tlak okolí,“ uvedl Brundle.
Ten navíc není jediný, se kterým se musí mladý italský pilot vyrovnat. Celá situace kolem jezdecké sestavy německé stáje pro příští rok a možnosti angažování Maxe Verstappena musela být pro mladíka náročná. Teď, když je potvrzené, že Verstappen zůstane pro příští rok v Red Bullu, si Antonelli může aspoň v tomto směru oddechnout.
„Má štěstí, že je součástí Mercedesu, v němž má teď poměrně bezpečné místo. Kdyby jezdil za Red Bull, už by se musel bát o pozici i celou kariéru. Každopádně mu přijde vhod letní přestávka,“ předpověděl Brundle, že třítýdenní odpočinek po Velké ceně Maďarska může mladíkovi pomoct dostat se do větší pohody.
„Pořád přemítám, proč vedení Mercedesu nenechalo Kimiho pár sezon jezdit za slabší tým, jako to udělali před lety s Russellem,“ přemítal Brundle a připomněl, že Antonelliho týmový kolega George Russell ve svých začátcích ve formuli 1 odjezdil tři sezony za Williams, kde získal potřebné zkušenosti bez zbytečného tlaku na zisk bodů.
Osmnáctiletý Ital ale nenese celou vinu. Dvakrát z posledních sedmi závodů mu selhala pohonná jednotka. Dvakrát boural, přičemž jen kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku způsobil on. V Silverstonu ho kvůli snížené viditelnosti zezadu sestřelil Hadjar. Mimo bodované pozice pak dojel v Monaku a v Belgii.
Ve Spa nezvládl rodák z Boloni kvalifikace. Vzhledem k tomu, že se jednalo o sprintový víkend, měli piloti k dispozici jediný páteční trénink, na který navazovala kvalifikace na sprint. V ní skončil mladý Ital poslední ze všech pilotů. Samotný zkrácený závod byl pro Antonelliho první v sezoně, z nějž vyšel bodově naprázdno.
Mizérie ale pokračovala i v kvalifikaci na nedělní hlavní závod. Z ní opět vypadl už v úvodní fázi a měl se postavit na 18. místo na startovním roštu. Kvůli změně pohonné jednotky nakonec odstartoval devatenáctý a polepšit si dokázal jen o tři místa.
„S přezutím na pneumatiky do sucha jsme chtěli počkat o něco déle a tím jsme ztratili několik pozic. Po návratu na trať jsem se nejdřív zasekl za Alonsem a potom za Oconem. Když jsem před sebou měl volnou silnici, bylo všechno dobré, ale jet za někým bylo nesmírně frustrující. Věděl jsem, že zvládnu jet rychleji, ale nebyl jsem schopný předjíždět. Kvůli tomu jsem najednou byl o dvě sekundy na kolo pomalejší,“ postěžoval si Antonelli po závodě.
kimi antonelli is still a kid. a few bad performances can’t overshadow the fact he’s the best rookie this season. they need to look after him & make sure he doesn’t drown in a half empty glass. if it doesn’t destroy you seeing him like this you’re no humanpic.twitter.com/QCsjKMAf4S
— mel ⁴ ⁴³ (@luckyagainlando) July 26, 2025
„Musím se zaměřit na lepší kvalifikace. Startovat z čela je zásadní, to se ukázalo v Kanadě. Pak jsme schopni využít celý potenciál našich vozů. Kvůli mým nedostatkům v kvalifikacích ale bohužel nedosahujeme výsledků, které si tým zaslouží,“ kál se Antonelli, jenž už po kvalifikaci plný emocí přiznal, že za poslední závodní víkendy ztratil důvěru ve svůj mercedes a musí najít světlo na konci tunelu.
Se svým vozem má v posledních Velkých cenách starosti i Russell. Zatímco v prvních šesti závodech dojel čtyřikrát na pódiu, od Imoly vystoupal na stupně vítězů jen v Kanadě, kde zvítězil.
„Co se týče výkonu, musíme opravdu pochopit, co se děje a proč jsme udělali takový krok zpět, protože podmínky v Belgii byly pro náš vůz ideální a podali jsme nejhorší výkon sezony. Tento týden si sedneme a pokusíme se na to přijít,“ sliboval Russell po závodě.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.