Článek
Alpine je v Poháru konstruktérů na posledním, desátém místě s 11 body. O všechny se postaral Francouz Pierre Gasly, který má v týmu pevnou pozici. O jeho parťákovi se ale totéž říct nedá. Do sezony nastoupil jako jeho týmový kolega Australan Jack Doohan, ten odjezdil šest závodů a byl nahrazen Colapintem, jehož možná brzy čeká podobný osud.
Ani jednomu z Gaslyho kolegů se totiž nepodařilo bodovat, ba co víc, nejlepším umístěním každého z nich je 13. místo. Doohan se třináctý umístil v Číně, Colapintovi se to podařilo dvakrát – v Monaku a Kanadě.
Problémem Argentince je nyní fakt, že při podepsání smlouvy se mluvilo o krátkodobé dohodě na pět závodů, tedy do Velké ceny Rakouska, jež se uskutečnila o víkendu. Tuto informaci sice později znevažoval lídr Alpinu Flavio Briatore, ale podle posledních zpráv se Ital už rozhlíží po možné náhradě.
Tou by se mohl stát Valtteri Bottas. Pětatřicetiletý Fin ještě v minulé sezoně jezdil za Sauber, ovšem bez úspěchu. V celém roce nedokázal ani jedinkrát bodovat. Nicméně o jeho kvalitách a zkušenostech není pochyb. Byl součástí nejúspěšnějšího týmu Mercedesu, když spolu s Lewisem Hamiltonem vyhrál 5 Pohárů konstruktérů.
Podle spolehlivého webu The Race vedení Alpinu zahájilo jednání s Bottasem. Měla by to být předběžná jednání, která by nicméně mohla znamenat Finovo zapojení ještě před koncem aktuálního ročníku.
Bottas po odchodu ze Sauberu plní funkci třetího pilota Mercedesu, ale do kokpitu formule by se rád vrátil. Podle mnohých zvěstí je v hledáčku Cadillacu, který do šampionátu vstoupí příští rok. Oproti americkému gigantu má ale Alpine při jednání výhodu. Od roku 2026 bude francouzská stáj odebírat pohonné jednotky Mercedes, s nimiž Bottas zažil své největší úspěchy.
Jestliže se jednání s Bottasem nepodaří uzavřít, má Alpine k dispozici hned několik možností nahrazení Colapinta z vlastních řad. Kromě Doohana má stáj ještě dva rezervní piloty Paula Arona a Kushe Mainiho.
Nikde ale není řečeno, že Colapinto nedostane další šanci. Samozřejmě je pod tlakem a zvěsti o jednání s Bottasem tuto situaci ještě posílí, ale přesně to je způsob, jakým Briatore své jezdce motivuje.
I přes zásadní fakt, že Colapinto s týmem neabsolvoval předsezonní testy, je jasné, že si od něj v Alpinu slibovali víc. V posledním závodě v Rakousku skončil až 15. Jediný pilot, který závod dokončil a skončil hůř, byl Júki Cunoda z Red Bullu.
Navíc si Colapinto vysloužil pětisekundovou penalizaci za vytlačení Oscara Piastriho z McLarenu mimo trať. Piastri v daný moment předjížděl Argentince o kolo, ten byl ale v souboji s Cunodou, a místo aby australského pilota nechal projet, zatarasil mu cestu vpřed.
Look out, Franco!
— Formula 1 (@F1) June 29, 2025
Oscar Piastri is forced onto the grass by Colapinto 😰#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/EhgL70DnuJ
Po závodě Colapinto promluvil o svých potížích s vozem. „Společně s týmem se snažíme vylepšit auto. Dnes jsme vypadali slabí a musíme udělat několik kroků kupředu. Auto je pro mě těžké na řízení. Není dostatečně konzistentní. Je rychlé, ale necítím se v něm sebevědomě. Byl to náročný víkend. Celkově se nám daří posouvat vůz kupředu, ale měl jsem pocit, že si něco nesedlo,“ postěžoval si.
„Necítím se ohrožený. Flavio Briatore mě dosud podporoval a stojí si za rozhodnutím, které udělal (o nahrazení Doohana Colapintem),“ dodal Argentinec svůj pohled na zvěsti o potenciálním konci ve stáji.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.