Článek
Sauber je ve své poslední sezoně pod aktuálním názvem a technikou. Od příštího roku převezme kontrolu Audi a tato změna je příslibem zlepšení výkonnosti švýcarské stáje. V minulém roce získal Sauber pouhé čtyři body. Letos je na tom lépe, ale na odraz ze spodních pater Poháru konstruktéru to nestačí.
Jediným bodujícím pilotem v sezoně je zatím Němec Nico Hülkenberg. Poprvé se mu to podařilo v úvodním závodě sezony v Austrálii a v devátém podniku ve Španělsku přidal další body, i když tomu po kvalifikaci nic nenasvědčovalo.
Němce v ní překonal i jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto. Hülkenberg vypadl už v první části a do závodu startoval z 15. pozice. Nicméně Lance Stroll, 14. na gridu do Velké ceny nenastoupil, což pilotovi Sauberu pomohlo hned po startu stoupnout pořadím.
Po brzkém pit stopu a sérii předjetí se 37letý Němec dostal na bodované pozice. Poslední krok přišel po výjezdu safety caru šest kol před koncem. Po restartu se totiž smazaly náskoky na trati a všichni měli v podstatě stejné podmínky. V předposledním kole zakončil svou krasojízdu předjetím Lewise Hamiltona, čímž se dostal na šesté místo. Následná penalizace Verstappena vynesla Hülkenberga na konečnou pátou pozici.
„Dneska do sebe jednoduše všechno zapadlo. Podařil se mi start i první kolo. Získal jsem několik pozic a pak to bylo o dobrém autu. Mělo dobrý rytmus, vyvážení a harmonii. Vylepšení, která jsme nasadili se vyplatily,“ pochvaloval si Hülkenberg v cíli.
„Myslím si, že před safety carem jsem byl osmý, ale jeho výjezd všechno zamíchal. Vlastně bych řekl, že včerejší vypadnutí v Q1 mi pomohlo zajet dobrý závod. Díky tomu jsem si pošetřil směsi pneumatik, které byly zlatým lístkem k bodům. Je to taková ironie, ale vyplatilo se to,“ radoval se Hülkenberg.
Sauber nasadil v Barceloně balíček vylepšení, který zlepšil vyvážení jejich monopostů. Oběma pilotům tak dodal sebevědomí k nejlepšímu výsledku v probíhající sezoně. To demonstruje mimo jiné pozdní manévr Němce na Hamiltona. Přesto Hülkenberg krotí očekávání před dalšími závody.
„Myslím si, že Lewis měl na konci nazuté použité měkké pneumatiky. Já jsem měl zbrusu nové, protože jsem je kvůli vypadnutí v kvalifikaci neměl kdy použít. Krásně to ukazuje, jak velký rozdíl je mezi novými a lehce ojetými gumami. I jediné kolo jim bere hodně energie a životnosti,“ vysvětloval Hülkenberg.
„Dnešek jsem si samozřejmě užil, ale pořád nejsme v boji o body s nejlepšími stájemi. Nicméně věřím, že jsme udělali zásadní krok k úspěšným dalším bojům s dalšími týmy středu pole.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.