Hlavní obsah

Problém Alpinu není v jezdcích, tvrdí Gasly

Snaha o odraz ze dna, tak by se dala popsat první polovina probíhající sezony F1 z pohledu stáje Alpine. Francouzský tým vedený kontroverzním Flaviem Briatorem je po dvanácti Velkých cenách na samotném chvostu Poháru konstruktérů. Body zatím vozí jen Pierre Gasly, jemuž podle posledních zpráv hledá stáj nového týmového kolegu.

Foto: Darko Bandic, ČTK/AP

Pierre Gasly ve voze Alpine na okruhu v Silverstonu

Článek

Sezonu ve druhém monopostu Alpine zahájil australský nováček Jack Doohan. Ten své angažmá jako jednoho ze dvou jezdců francouzské stáje odstartoval už v posledním loňském závodě v Abú Zabí, kde vystřídal Estebana Ocona.

Ještě před začátkem letošního ročníku ale získal Alpine od Williamsu talentovaného Argentince Franca Colapinta a právě ten Doohana v kokpitu po šesti závodech nahradil. Instrukce Briatoreho měly být jasné. Když Argentinec dokáže jezdit rychle, získávat body a nebourat, jeho místo mu zůstane. Jenže…

Colapintovi se tyto instrukce nedaří plnit. Týmovému kolegovi nestačí, lepší byl pouze v Kanadě.

Bod ale dosud nezískal žádný, zatímco Gasly jich od výměny kolegů stihl 12, a boural hned v kvalifikaci na první závod v Imole, k tomu nedokončil klání v Británii kvůli technické chybě. Podle některých zpráv měl Colapinto už podruhé v sezoně spálit převodovku.

Argentinec měl navíc původně podepsat smlouvu jen na pět závodů, už jich má za sebou šest a dvoutýdenní přestávka se zdá být ideální možností pro přípravu a výměnu pilotů. Vedení Alpinu se už před Velkou cenou Británie aktivně vyptávalo Mercedesu na dostupnost Valtteriho Bottase, jenž v německém týmu působí jako třetí jezdec.

Výměna jezdců může nastat kdykoliv do konce sezony. Jestli se tak nestane, může Bottas přestoupit před následující sezonou, která přinese změnu pravidel o monopostech a pohonných jednotkách. Alpine se stane od roku 2026 zákaznickým týmem Mercedesu, jehož motory bude odebírat, což by Bottasovi hrálo do karet. Fin je ale zároveň v hledáčku Cadillacu. Americká stáj příští rok rozšíří grid na jedenáct týmů.

„Myslím si, že k výměně teď nedojde. Chápu, že se o tom mluví. Dává to smysl, vzhledem k tomu, co už se tady letos stalo, ale podle mě je problém jinde. Nemáme nejrychlejší auto ani nejlepší motor, což nás staví do složité pozice, ale všichni v týmu odvádí dobrou práci a já díky tomu ukazuji, že i v tom autě jde zajet dobré výsledky,“ podotkl 29letý pilot.

„Letošní startovní pole je navíc velmi vyrovnané. Před několika lety by ztráta devíti desetin na vítěze kvalifikace stačila třeba na sedmé místo, dnes nás to pošle do poslední řady na startu,“ pokračoval Gasly.

„Vidím ale i pozitiva. Pilně pracujeme a náš cíl je teď auto pro příští rok. Kvůli tomu samozřejmě přicházejí omezení pro letošek, která jsou teď těžká na vstřebání, ale snad se za rok vyplatí,“ doufal Francouz.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.