Článek
„První kolo prodeje vstupenek bylo uzavřeno 15. dubna 2007. Prostřednictvím internetu cestovní kancelář Čedok shromáždila a objednala přes devět tisíc vstupenek v celkové hodnotě kolem 13,5 miliónu korun. V druhém kole bylo možné objednávat pouze ty vstupenky, které se v prvním kole neprodaly, případně byly oficiálními prodejci vráceny,“ uvedl pro Sport.cz mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha.
Podobně jako v případě fotbalových šampionátů, i o olympiádu byl mnohem větší zájem, než kolik vstupenek bylo k dispozici. „Kvóty na prodej vstupenek jednotlivých národních olympijských výborů neodpovídají zájmu veřejnosti o LOH. I přes složitá jednání zástupců ČOV s organizačním výborem v Číně ohledně navýšení kvót, byla objednávka české strany uspokojena z necelých 60 procent. To znamená, že všichni zájemci o vstupenky na soutěže a sportovní utkání letních olympijských her v Pekingu nebudou bohužel uspokojeni,“ dodal Brejcha.
V souvislosti s blížící se olympiádou registruje zvýšený zájem o Čínu i Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „Letní olympiáda v Pekingu láká do Číny tisíce českých turistů a český příděl vstupenek je již rozebrán. Loni zavítalo do Číny přibližně 4000 českých turistů, což znamenalo 10% meziroční nárůst. Letos díky olympiádě očekáváme nárůst v desítkách procent,“ podotkl mluvčí asociace Tomio Okamura.