Hlavní obsah

Sjezd ve Špindlu zvládli nejlépe Hynčica a Šišková

ŠPINDLERŮV MLÝN

Týden před začátkem prázdnin se ve Špindlerově Mlýně konal v pořadí druhý závod Motorola DH CUPu ve sjezdu na horských kolech. Na závod se sjelo rekordních 278 účastníků, k čemuž přispěla i nemalá polská a německá menšina podpořená i holandským a slovenským výsadkem. Špindlerovská trať patří mezi ty náročnější a stavitelé se letos v inovacích opravdu překonávali.

Foto: Sport.cz

Jeden z účastníků závodu ve Špindlerově Mlýně.

Článek

Loni nová startovní rampa přestála zimu bez ztráty kytičky a tak startovací adrenalinová rovinka na jejímž konci čekal několikametrový polet v sedmdesátikilometrové rychlosti prověřovala i letos odvahu a zdatnost riderů všech kategorií. Hned v horní části při přejezdu mezi sjezdovkami přibyl nový skok a významně se prodloužila také délka technických pasáží vedoucích ve sjezdovkám přilehlém borůvčí.

Střední část trati byla rovněž vylepšena dřevem. Krom značení totiž obsahovala nový drop, který v závodní rychlosti obnášel zhruba pětimetrový polet s třímetrovým převýšením. Největší dřevařské práce ale probíhaly v cílovém koridoru. Sekce se dvěma lavicemi a jedním dropem byla posledním hřebíčkem do hrobu mnohých riderů, jenž v závěru už bojují se zbytky sil.

Elita si stěžovala na přílišnou krátkost dvou prvních lavic, na které se nenajíždělo zrovna pomalu a ti rychlejší tak dopadali nikoliv do dřevěného dopadu , ale až za něj na rovinu. Pro ostatní byli ale lavice rozumným kompromisem oproti původně plánovaným dvojicím odrazů a dopadů s dírou uprostřed. Shrnuto a podtrženo - se musí ocenit snaha stavitelů o viditelné změny a pokud se podaří do budoucna doladit ještě drobné detaily, určitě si špindlerovská trať udrží neoficiální punc TopClass i do dalších let.

Až jako druhé se na start postavily ženy. Tady se v kuloárech hodně debatovalo o nemilé příhodě Bohdany Půlpánové, která měla v tréninku tak trochu smůlu, když jí doslova na záda skočil jeden ze Slováků. Závod nakonec odjela, ale zlomené žebro ji natolik eliminovalo, že to ve finále stačilo jen na nepopulární čtvrté místo. Vrcholné příčky obsadily Katarina Šišková, následovaná dvojicí z Norcobikes Renatou Válkovou a Helenou Boškovou.

Divácky nejvděčnější kategorií byli, jsou a ještě nějakou dobu pravděpodobně i budou Elit riders. Tady letos probíhá několik comebacků, ale mezi ty největší patří znovuzrození Vlasty Hynčicy. Dopolední semifinále sice naznačovalo, že trať ve Špindlu vyhovuje nejvíce duu Vágner - Maroši, a Vlastík jistil "jen" třetí místo, ale odpoledne už bylo vše úplně jinak.

Při neúčasti vítěze z Krupky Filipa Polce a Kamila Tatarkoviče, kteří jsou toho času v Kanadě na světovém poháru a nemohli tak do bojů v druhém pohárovém závodě zasáhnout, měl Vlasta Hynčica cestu za svým prvním vítězstvím v letošní sezóně trochu zjednodušenou, ale nikterak jednoduchou. Ve finálové jízdě se první trio Vlasta Hynčica (Remerx Manitou), 2. Adam Vágner (Rockmachine Cyklomax) a 3. Michal Maroši (Specialized 69) vešlo do neuvěřitelných osmi desetin sekundy!!! V průběžném pořadí to znamenalo, že se do dresu vedoucího závodníka, mimochodem premiérově v oranžovo-bílých barvách Motoroly převlékl Vlasta Hynčica.

Na další sjezdové, v pořadí již třetí pohárové klání, si budeme muset počkat tři týdny.  Konat se bude na Klínovci 17.července a budou se tam rozdělovat i mistrovské tituly pro letošní rok v rámci mistrovství České republiky.

Muži:
1. Hynčica (Remerx Manitou) 4:27,418, 2. Vágner (Rock Machine Cyklomax) 4:28,140, 3. Maroši (Specialized 69) 4:28,293, 4. Jodko (Pol.) 4:35,337, 5. Matuš (Twister team) 4:37,126, 6. Van Vankenhoef (Niz.) 4:39,075.
Pořadí po druhém závodě:
1. Hynčica137
2. Vágner134
3. Maroši113
4. Matuš79
5. Polc (SR)75
6. M. Charvát (Distribution Kona)74.
Ženy:
1. Šišková (SR) 5:59,416, 2. Válková 6:06,893, 3. Bošková Helena (obě Norcobikes) 6:24,702.
Pořadí po druhém závodě:
1. Šišková154
2. Bošková126
3. Válková115

Reklama

Související témata: