Hlavní obsah

Vršecký měl v Nogaru problémy s motorem, na podiu ho senzačně nahradil Nittel

NOGARO

Druhý den třetího dílu Evropského poháru tahačů v Nogaru přinesl české stáji Buggyra dvě podoby překvapení. Tou horší byl na francouzském okruhu výpadek motoru obhájce titulu Davida Vršeckého v pohárovém závodě, zprávou s nádechem senzace je naopak třetí místo Uwe Nittela v hendikepovám závodě. Adam Lacko z týmu Truck Race Allgäuer získal v neděli jediný bod za desáté místo z první jízdy.

Foto: Buggyra

Šéf týmu Buggyra Jan Kalivoda, David Vršecký a německý závodník Uwe Nittel.

Článek

Pouhá tři kola trvala účast Vršeckého v pohárovém závodě. Stopku ambicím mistra Evropy vystavila porucha motoru. Po startu udržel i přes atak Lacka páté místo, které vybojoval v měřeném tréninku. Hned za něj se zařadil stájový druh Nittel. Optimismus v depu Buggyry ovšem netrval dlouho. Vršeckého tahač postupně zpomaloval, jezdec vzápětí hlásil do vysílačky blíže nespecifikovanou poruchu motoru.

„Cítil jsem se v pohodě a chystal se zaútočit na Östreicha, ale auto najednou přestalo jet, zatím neznám příčinu. Naštěstí mezi závody je dost času na odstranění závady. Alespoň v to doufám,“ řekl Vršecký po předčasném příjezdu. Naopak nejlepší výsledek své dosavadní kariéry zaznamenal Nittel, který dojel na vynikajícím šestém místě. „Škoda Davidova výpadku. Ze svého výsledku mám velkou radost. Snad dojedu na bodech i v závodě s hendikepem,“ přál si německý pilot, a to v té chvíli netušil, že jeho výsledek bude mnohem lepší.

Sázka na Nittela se vyplatila

Jet druhý závod s tahačem a postavit se na stupně vítězů? Pro drtivou většinu závodníků něco zhola nemožného. Jenže nováček v barvách Buggyry přepsal v Nogaru svým třetím místem v závodě s hendikepem historii. Zatímco Vršecký startoval z posledního místa, postavil se Nittel do druhé řady. Start mu vyšel na jedničku, na chvíli se dokonce ocitl na druhém místě. V průběhu prvních dvou kol se ovšem před něj dostalo trio „rychlíků“.

„Byl jsem v klidu i páté místo by bylo fantastické. Jel jsem si svoje a sledoval se souboj přede mnou,“ popisoval německý jezdec dění na okruhu. V sedmém kole se mu naskytl velmi zajímavý pohled v podobě střetu Östreicha se Lvovem a rázem se ocitl na třetí pozici. „Měl jsem z depa informaci, že Bösigerovi to moc nejede a Janiec je hodně daleko. Nakonec jsem dojel na bedně. Super. Děkuji všem, kteří se na mém úspěchu podíleli,“ rozplýval se Nittel.

I Vršecký zajel velmi dobrý závod. Přestože musel kvůli výpadku v předchozím závodě vyrazit z posledního místa, propracoval se během sedmi kol na šestou pozici. Pak motor jeho vozu opět postihly technické problémy. „V té chvíli jsem si říkal, že druhá nula během jediného dne by vypadala hodně strašidelně. Nakonec jsem silou vůle dojel pro šest bodů, které mají velkou cenu. Z výkonu Uweho jsem nadšený,“ pochválil Vršecký úspěch kolegy.

Adam Lacko s tahačem MAN při evropském šampionátu tahačů. foto: BPA

Lacka provázela závodnická smůla

Lacko zaplatil za boj s Vršeckým výletem mimo trať a propadem do hloubi startovního pole. Rodák z Čeladné se pak v průběhu prvního závodu dokázal protlačit na desátou pozici, z níž startoval i do druhé nedělní jízdy. V průběhu několika kol se propracoval do první pětky, ale následně přišla penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou za příliš rychlý start. I po té se tlačil dopředu, ale  kolo před cílem mu praskl brzdový kotouč a musel odstoupit.

"Auto se nám podařilo dobře nastavit, ale v první jízdě jsem měl kolizi se soupeřem, což mě stálo dobré umístění. Dobře jsem měl rozjetý i druhý závod, ve němž mě zcela nepochopitelně potrestali komisaři. Stíhací jízda pak přišla vniveč, protože kolo před cílem mi selhaly brzdy. Je to samozřejmě velká škoda, ale takové jsou už závody,“ uvedl Lacko.

Seriál závodů největších závodních aut nyní čeká pětitýdenní pauza, po níž jezdci absolvují 24.-25. července "závod roku" na proslulém okruhu v Nürburgringu,

Druhý den Evropského poháru tahačů v Nogaru
První jízda: 1. Albacete (Šp.) 23:03.389, 2. Levett (Brit./oba MAN) -3.118, 3. Bösiger (Švýc./ Renault) -6.941, 4. Hahn (Něm./MAN) -9.296, 5. Östreich (Něm./ Renault) -17.047, 6. Nittel (Něm./Buggyra) -25.000 ... 10. Lacko (MAN) -34.190 ... Vršecký (oba ČR/Buggyra) nedojel.
Druhá jízda: 1. Hahn 23:16,706, 2. Bösiger -5,880, 3. Nittel -7,676, 4. Mariezcurrena (Šp.MAN) -19.159, 5. Vršecký -23,490, 6. Levett -39.240 ...18. Lacko -1 kolo.
Stav EP: 1. Albacete 131 b., 2. Bösiger a Hahn oba 120, 4. Vršecký 76, 5. Östreich 63, 6. Levett 52 ...8. Lacko 41 ...12. Nittel 21.

Reklama